שיתוף
תגובות
חדשות » גל ההתייקרויות: זינוק של עשרות אחוזים בבקשות לעזרה
יוקר המחיה
גל ההתייקרויות במשק, פוגע בכל שכבות הציבור הישראלי, עליית מחיר מוצרי הצריכה הבסיסיים, החשמל והדלק גורם לעלייה חדה של פניות לארגוני הסיוע ברחבי הארץ
המוצרים שחולקו | צילום: ארי קופרשטוק

ההערכה בארגוני הסיוע היא, שלקראת החגים צפויה עלייה נוספת במספר הבקשות לסיוע. לטענת הארגונים, רוב הפונים עושים זאת פעם ראשונה ועפ"י דו"ח העוני הם אינם נחשבים לעניים, שכן הם משתכרים יותר מ-9,700 שקל בחודש, אך ההתייקרויות והגידול הדרמטי בהוצאות משפיע עליהם דרמטית.

בארגון "פעמונים" המסייע כלכלית לכ-5 אלף משפחות בשנה, דיווחו על עלייה חדה במספר הפניות בתקופה האחרונה ומצפים לעליה נוספת בתקופה הקרובה. שרון לוין, מנהלת ההסברה של הארגון, מדווחת כי בחודשים האחרונים חל גידול של כ-15% בפניות לארגון.

לטענתה "כ-80% מהפונים הם שכירים, ההוצאות השוטפות למשפחה עולות, עליית מחירי החשמל משפיעה, אנשים נמצאים יותר בבית אז יש יותר הוצאות על מזון. הדלק התייקר. יש הוצאות על אטרקציות ופעילויות לילדים".

לוין סבורה  שזהו מצב מתמשך ואומרת "אנחנו מנסים לעזור בתכנון ההוצאות בתקופה הזו. אנחנו מבינים כי עליית המחירים היא לא משהו נקודתי, אלא אירוע מתמשך שצריך להיערך לו. הריבית תעלה שוב וזה ישפיע על הלוואות. מחיר החשמל יעלה, מחירי הלחם יעלו, נצטרך לוותר על דברים".

בעמותת "לחיות בכבוד", המפעילה 29 נקודות לחלוקת ארוחות חמות לקשישים ולניצולי שואה, שגם כך מתמודדת עם השפעות מגפת הקורונה בשנתיים האחרונות, כעת, בעקבות עליית המחירים חלה עלייה גם בכמות הפונים לעזרה נוספת.

לדברי מנכ"ל העמותה, ארז קרלנשטיין "לצערנו, ככל שהמחירים עולים, בין אם זה במוצרי יסוד, חשמל, מים, וכמובן במזון כמו בשר וירקות – גם עלויות התפעול עבורנו עולות והכמויות שאותן סיפקנו בעלות מסוימת, קטנות באופן אוטומטי".

לטענתו "אם בתקופת הקורונה היתה עלייה של 25% בפניות לעזרה, הרי שכעת עדיין קשה לאמוד במספרים את היקף הביקוש. בוודאי כשההערכה הכוללת היא לזינוק משמעותי גדול בחודש הבא". 

"כרגע אנו פועלים ביתר שאת לגיוס תרומות כדי לגשר על פער עלויות התפעול ומחירי המוצרים, אך ככל שיוקר המחיה יעלה, כך ניאלץ להפחית את כמות המנות או לחלופין לגייס יותר תרומות" הוא מבקש מעם ישראל "להתגייס ולתת, על אף הקושי, כדי שניצולי השואה והקשישים לא ימצאו את עצמם רעבים בערב החג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים