שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » גל התפטרויות במשטרה "משבר משמעותי"
"רוצים גיבוי"
ועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי קיימה הבוקר (שלישי) דיון בהצעה לסדר "התפטרויות במשטרת ישראל ובפרט במחוז הדרום"
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

ועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי קיימה הבוקר (שלישי) דיון בהצעה לסדר "התפטרויות במשטרת ישראל ובפרט במחוז הדרום". היו"ר בן ארי: "ברור לי שמשטרת ישראל ספגה פגיעה תדמיתית קשה בשנים האחרונות. גידול האוכלוסייה אל מול משטרה קטנה מאוד שלא מתאימה לגודל המדינה, היקפי הכוחות המיוחדים שלא מתאימים למציאות הישראלית וכמובן המשכורת הנמוכה – אלה מביאים צעירים לחשוב על אלטרנטיבה אחרת ואנו רואים הרבה פעמים התפטרויות ונטישה".

ח"כ רות וסרמן לנדה מיוזמות הדיון אמרה: "כדי שיהיה סדר ברחובות צריך משטרה חזקה. אין מצב שבארצות הברית מישהו יפנה לשוטר לא בכבוד ואם תהיה פנייה לא בכבוד יש לזה השלכות. אני רוצה לראות פה גוף אכיפה חזק ואיתן שגאווה להימנות על שורותיו. ככה יכול להיות פה חוק וסדר. לצערי הדברים הם לא ככה ואני מוטרדת מזה. עם כל המגבלות בואו נחשוב ביחד איך לגרום למשטרת ישראל גוף מתוקצב ומאויש".

בועז גולדברג ראש אמ"ש במשטרה: "משטרת ישראל ב-3 השנים האחרונות לא גדלה משאבית, תקציבית ולא בכוח אדם. היינו עם תקציב המשכי ולא התעצמנו עם כוח האדם והמשימות גדלו וגדלו. כמות המתפטרים גדלה ב-2021 ל-608 מתפטרים במהלך השנה. זאת תופעה שרווחת בעולם. אנחנו עושים הרבה מהלכים בתוך הארגון לשימור שוטרים תוך בחינת כל נושא ההעסקה, מענקי שימור ועוד מהלכים. המסה הגדולה של המתפטרים זה משנת הגיוס עד לשנה החמישית. מי שעובר את חמש השנים ומבין את השליחות שלנו, כבר ממשיך איתנו".

"שנה שעברה גייסנו 1300 שוטרים חדשים. השנה נגדיל את כוח האדם בשטח ב-900 איש ויהיו לנו גיוסים של 2200 שוטרים חדשים. אנחנו לא מתפשרים על איכות המועמדים ולא מורידים את רמת הבחינות ולא מקילים על הליך הגיוס. כמות הבקשות אלינו הוכפלה ואנחנו עומדים ביעדי תחילת הגיוס".

מנתוני הפרישה במשטרה שהוצגו בדיון עולה בין היתר כי במחוז ירושלים 80 שוטרים התפטרו, במחוז תל אביב 85, במחוז דרום 73 ובמג"ב 110 שוטרים פרשו מהארגון בשנה שעברה. ח"כ ניר אורבך: "אדם שלא ממלא את ימיו זה כשל של הליכי הגיוס. יכול להיות ששם הכשל? אז בואו נגיד נגייס 5000 שוטרים ואז אחרי שלוש שנים הם יצאו והשקענו סכום עתק. אני שמעתי שכשהיה את הגיוס הגדול של שוטרים 2000 החלו את הקורס וכולם התקבלו. מי שהיתה לו תעודת זהות ודופק התקבל. לא יכול להיות קורס עם אפס נפל". גולדברג: "לקורס יש חובת מעבר דרך מבחנים, גיבושון ופסיכולוגים. 29 שבועות של קורס שבו אתה נבחן ונמדד. יש לנו עשרות מודחים בקורס".

ח"כ אופיר סופר: "מה הנורמה של כמות שוטרים בעולם? אני רוצה לדעת להגיד לאוצר – ההסכם הקיים לא רלוונטי. תמיד חסר אבל יש תחושה שחסר המון". גולדברג: "ביחס לאירופה יש לנו שוטר וחצי פחות מאירופה". דני קריבו ראש אג"ת במשטרה: "הסכם גג השכר הוא הסכם תקציבי. הוא לא הסכם שכר לשוטרים. האתגר המרכזי בהסכם הוא סוגיית הוצאת הפחות טובים".

גולדברג: "שכר שוטר מתחיל בשנותיו הראשונות הוא 7000 שקל נטו וזה שכר שקשה לשמור אנשים טובים איתו". ח"כ וסרמן: השכר הוא נמוך יחסית וקשה להשאיר אנשים טובים. האם אתם יכולים לתת מענה לאזרחי מדינת ישראל? מה הצורך שלכם בהערכה גסה שנדע על מה להילחם? "קריבו: "לפי תוכנית 555 היינו צריכים 5000 שוטרים ל-5 שנים עם תוספת תקציב של 5 מיליארד שקלים".

ח"כ אמיר אוחנה: "אחד הדברים שהכי קשים לשוטרים זה היחס, חוסר הכבוד וגיבוי לפעמים מהציבור ולפעמים מהמפקדים. אם יש משהו שאנחנו יכולים לתרום כאן זה הגיבוי והכבוד שהם ראויים לו. צריך להיפרד מהשוטרים הפחות טובים. אני לא רוצה משטרה שיש בה קביעות כמו שיש בחלק מהמשרדים המנופחים. כל תמיכה ועזרה שתוכלו לקבל מאיתנו אנחנו ניתן".

ח"כ איתמר בן גביר: "אני רוצה לדבר על הפיל שבחדר. מפקירים שוטרים במשטרת ישראל. להעלות את שכר השוטרים זה חשוב אבל שום דבר לא ייפתר כל עוד לא נותנים גב ומעמידים אותם במצב שהם לא יכולים לתת מענה. מה המסר לכל השוטרים שלא נותנים להם גב? זה מסר ש'אתם לא שווים' ותלכו הביתה' ובוא נגיד את האמת יש גל של התפטרויות במשטרת ישראל. מרביצים פה לשוטרים ואסור להם להגיב". גולדברג: אנשינו מגובים, אנחנו שומרים עליהם והם יכולים להגיב. יש התפטרות של 20 אחוז בשל חוסר גיבוי ממפקדים".

אביה פרון רפרנט ביטחון באגף התקציבים במשרד האוצר: "תקציב המשטרה גדל בשנים האחרונות. יש גידול משמעותי של מיליארד וחצי שקל מ-2019". היו"ר: "זה לא גידול משמעותי. זה גידול. שוטר שקם בבוקר ומסכן את החיים שלו בשביל 7000 שקל זאת תעודת עניות למדינה הזאת. אין דבר יותר חשוב מביטחון פנים. כשצה"ל בא לוועדת חוץ וביטחון ואומר 'אני צריך איזה רחפן זורקים עליו 6 מיליארד' אבל כשהמשטרה באה ואומרת חסרים לי שוטרים אז לא, מיליארד וחצי זה לא גידול. בעיית ביטחון הפנים זאת המגפה שאנחנו לא מדברים עליה. הנה אני אומרת לך, אנחנו נלחם על תקציב 2023 בשביל המשטרה. יהיה פה בלוק שלא ירים את היד לתקציב המדינה הבא בשביל תוספת כזאת של מיליארד וחצי שקל".

ח"כ עמיחי שיקלי: "היעד של כולם הוא משטרה חזקה שנותנת ביטחון לחיי האזרחים. אין לטשטש את העובדה שהמשטרה עוברת משבר משמעותי. הדיונים על כמה כסף זה לא מספר את הסיפור האמיתי על מה קורה במשטרת ישראל. יש עליה של למעלה מ-50 אחוז עזיבה במשטרת ישראל ואני לא חושב שזה קשור לשכר אלא למוטיבציה. אנשים רוצים גיבוי. אני חושב שהבעיה יותר עמוקה". ח"כ סופר: "אני יוצא מפה מוטרד. לאור הפשיעה היומיומית צריך לשנות פה משהו באופן דרמטי. לחכות לתקציב 23? צריך לעשות את השינוי כבר עכשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. המערכת משסה את השוטרים בחרדים התמימים
    אבל אומרת לשוטרים לסתום תפה מול הערבים המנוולים מה חשבתם שיהיה
    מי זה בכלל הקצין המטומטם הזה שאמר שהשוטרים מגובים ??? המפכ"ל בעצמו אמר לשוטרים אתם לא תגיבו לקללות וליריקות ומי שיש לו בעיה שילך הביתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים