שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "גל זעם אם יבוטלו הבחירות הפלסטיניות"
חשש
מהומות כתוצאה מביטול הבחירות, או הסתכנות בעצירת התיאום הביטחוני אם חמאס ינצח. הרשות מנסה למצוא תירוץ לביטול הבחירות, תוך האשמת ישראל
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

החלטתו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן אם לקיים את הבחירות המתוכננות ברשות ב־22 במאי צפויה להתקבל עד לסוף החודש, והמתח ברחוב הפלסטיני עולה. ברשות הפלשתינית בוחנים ברצינות את האפשרות לבטל את הבחירות נוכח הסיכוי הסביר לכך שחמאס יגרוף ניצחון בבחירות ויצליח להקים קואליציה עם מוחמד דחלאן.

על פי דיווח ב'ישראל היום', במקרה כזה, בישראל מאיימים להפסיק את התיאום הביטחוני מתוך חוסר רצון לקיים אותו עם חמאס. לחלופין, גם ביטול הבחירות ברשות עלול להצית גל אלימות באיו"ש ובעזה, במיוחד אם ישראל תואשם בביטולן. במקרה כזה, לא מן הנמנע שחמאס ינסה להביע את זעמו על ביטול הבחירות מתוך רצועת עזה, וייתכן שגם השטח באיו"ש לא ישקוט על שמריו.

הסחרור הפוליטי הפלשתיני החל לפני כמה חודשים, אז הפתיע יו"ר הרשות אבו מאזן את אנשיו, את ישראל, וייתכן שגם את עצמו, בהחלטתו לאפשר בחירות ברשות הפלשתינית, לראשונה זה כ־15 שנה. בתחילה, סביר להניח כי חשב שהמהלך יסייע לו לחזק את הלגיטימציה הבינלאומית של הרשות ויצא מתוך נקודת הנחה שפת"ח ינצח בבחירות. אך ככל שחלף הזמן כך התברר כי פת"ח, שהעמיד מלכתחילה רשימה לא מפוארת במיוחד, התפצל לשלוש רשימות מרכזיות ועוד כמה קטנות, בעוד חמאס הציג רשימה אחת מאוחדת, שחברים בה פעילים מרכזיים ובכירים. אם חמאס אכן יגיע להישג בבחירות, החבירה בין מנהיג ארגון הטרור בעזה, יחיא סינוואר, לחברו מוחמד דחלאן, לא נראית מופרכת כלל.

בפועל, מנסה הרשות הפלשתינית למצוא תירוץ לביטול הבחירות, תוך האשמתה של ישראל בכך שלא נתנה אישור לקיומן במזרח ירושלים. ישראל מצהירה באופן רשמי כי היא אינה מתערבת בענייני הבחירות ברשות הפלסטינית, אך בדיונים פנימיים במערכת הביטחון נאמר במפורש כי האינטרס הישראלי הוא ביטול הבחירות. סביר להניח שאם הבחירות לא תבוטלנה על ידי הרשות בעצמה, ישראל לא תאפשר את קיומן במזרח ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים