שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » גל שני בניו יורק החרדית? לא מה שחשבתם
בדיקת 'בחזית'
בניגוד לדיווחים בישראל על התפרצות גל שני של תחלואה בני יורק ומאומתים שאובחנו בפעם השנייה – הרי שהמקומיים אינם יודעים להצביע על אדם שכזה • כל הפרטים
מודעות המבשרות על סגירת בית כנסת של סאטמר בבארא פארק, בשל נגיף הקורונה | צילום: lev radin, שאטרסטוק

האם העיר ניו יורק, שספגה את מרבית נפגעי הגל הראשון של הקורונה, עומדת וניצבת בימים אלה בפתחו של גל תחלואה שני מקרב נדבקי נגיף הקורונה? בשבוע האחרון פורסמו במספר ריכוזים בניו יורק, בעיקר בתי כנסת, מודעות הקוראות לציבור התושבים, בעיקר כאלו הנמצאים בקבוצות סיכון, להגביר ערנות ולצמצם חשיפה במרחב הציבורי.

זאת, לאור אינדיקציות שונות המבשרות על תחילתו של גל שני, לצד נתונים מדאיגים על כך שלראשונה נמצא הנגיף גם בקרב מי שבעבר כבר החלימו מהנגיף ובגופם אותרו כביכול נוגדנים.

כך למשל, במודעה שפורסמה בבית המדרש הגדול 'באבוב' בבורו פארק התבקשו מתפללים הנמצאים בקבוצות סיכון וכאלה אשר "נחלו מחדש בקורונה וירוס, שידוע להם כי לא אותרו אצלם נוגדנים, להשגיח על חוקי המדינה ולא להיכנס למקום בו שוהה קהל רב".

מבדיקת 'בחזית' עולה בבירור, כי בניגוד לפרסומים בישראל, אין מדובר בתחילתו של גל שני בשכונות החרדיות ובניגוד לפרסומים אין כל אינדיקציה לכך שמי שכבר חלו בעבר בנגיף התגלו שוב כנשאים.

מהמידע שהגיע ל'בחזית' עולה, כי ריבוי המאומתים החדשים שהתגלו בימים האחרונים בניו יורק, מקורו במספר חתונות שנערכו בשבועיים האחרונים בקהילה החרדית בהשתתפות אורחים שהגיעו מישראל, אנגליה ואנטוורפן, כאשר הנדבקים החדשים שהתגלו הם אחד מהשניים: או כאלה שאינם מתגוררים בארה"ב והגיעו מחו"ל להשתתף בשמחה, כאשר הם מביאים עמם את הנגיף מארץ מוצאם – או בקרב תושבים מקומיים שהגל הראשון פסח עליהם וכעת הודות למגע עם חולים מאומתים, הם נדבקו בנגיף.

בשיחה עם 'בחזית' אומר ר' אברהם פאללמן, מראשי ארגון 'הצלה' בוויליאמסבורג, כי "אין כל אינדיקציה לתחילתו של גל שני. הנגיף התגלה בימים האחרונים אצל אנשים שעוד לא היה להם את זה".

לדבריו, "יש רפיון וזלזול בהנחיות הבריאות. בשבועות האחרונים היו מספר חתונות בהם נטלו חלק מספר רב של תושבי חו"ל והם שהביאו לאירועים האחרונים שתפסו את הכותרות. לא מדובר בעשרות אנשים אלא בבודדים. המכנה המשותף בכל 'חתונות הקורונה' מהשבועיים האחרונים היא העובדה שהשתתפו בהם משפחות ממדינות אחרות שהגיעו לניו יורק. הם ביקרו במלונות ובאזורים ציבוריים והם שהביאו לתחלואה החדשה".

לגבי המודעה ב'באבוב', מסביר פאללמן כי "מדובר במודעה שנתלתה בביהמ"ד לאחר 2 חתונות בחסידות בהשתתפות מספר רב של אנשי חו"ל, שלאחר מכן התגלה הנגיף אצל 16 ממשתתפי החתונה".

לשאלת 'בחזית' משיב פאללמן: "אני חייב להבהיר ולהדגיש, כי אין מדובר באנשים שחלו בעבר ואובחנו בבדיקה סרולוגית כמי שפיתחו נוגדנים וחלו פעם נוספת. חד משמעית לא. מדובר באנשים שכפי שאמרתי הגל הראשון בתקופת חג הפסח פסח עליהם וכעת נדבקו".

לדבריו, "למעשה כמו כולם, גם אני ער לשיח הציבורי בעניין. אבל למעשה אף אחד לא יודע להצביע על מישהו שהוא מכיר, כמי שקיבל את הנגיף בפעם השנייה. אומרים שבקראון הייטס אובחנו מספר אנשים, אך בקראון הייטס ככל שבדקנו אמרו לנו שהמקרים המדוברים היו בפלטבוש ובפלטבוש אומרים שזה בבורו פארק ובבורו פארק אמרו לנו שמדובר בכלל בקהילה החרדית בקווינס. בקיצור, אף אחד לא קיבל את זה בפעם שנייה, כי אם כן זה כבר היה מופיע בחדשות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים