שיתוף
תגובות
חדשות » גם במשרד החקלאות עוקבים אחר מצב הלחימה
חוסר וודאות
שר החקלאות, עודד פורר, הנחה את הגורמים המקצועיים להיערך מבעוד מועד על מנת למנוע מחסור בביצים. הנהלת השירותים הווטרינריים בוחנים רכישת ביצים ממדינות נוספות
ביצים אילוסטרציה | צילום: batjaket, שאטרסטוק

לא מעט אי וודאות שורר בעקבות הלחימה בין אוקראינה לרוסיה, כאשר הדברים משליכים על לא מעט נושאים בהם גם כלכליים. הערב התייחסו במשרד החקלאות בעקבות מצב החירום באוקראינה לשורה של נושאים הקשורים למשק הישראלי.

לעניין לשוק הביצים בישראל, אומרים במשרד כי לא צפוי מחסור בביצים כתוצאה ממצב הלוחמה באוקראינה. שר החקלאות, עודד פורר, הנחה את הגורמים המקצועיים להיערך מבעוד מועד על מנת למנוע מחסור בביצים. בנוסף למדינות שמאושרות ליבוא ביצים, הנהלת השירותים הווטרינריים בוחנים ברגעים אלה רכישת ביצים ממדינות נוספות שיעמדו בתו התקן הבריאותי המחמיר. שר החקלאות, עודד פורר, הנחה את הגורמים המקצועיים להיערך מבעוד מועד על מנת למנוע מחסור בביצים. בנוסף למדינות שמאושרות ליבוא ביצים, הנהלת השירותים הווטרינריים בוחנים ברגעים אלה רכישת ביצים ממדינות נוספות שיעמדו בתו התקן הבריאותי המחמיר.

יצוין כי בעקבות שפעת העופות שפרצה בסוף 2021 והעלייה בצריכת ביצים לקראת חג הפסח, פתח המשרד זה מכבר מכסות ליבוא ביצים ללא מכס בהיקף של 140 מיליון ביצים. נכון להיום הוגדל מספר המכסות ליבוא שנפתחו לכמיליארד ביצים, וככל שיידרש, יחולקו רישיונות יבוא נוספים.

לעניין אישור תקנות מכסות הייצור, אומרים במשרד כי לנוכח החשיבות שמשרד החקלאות רואה בשמירה על ביטחון המזון בישראל, פועל המשרד במטרה להרחיב את המכסות הייצור המקומי, כדי שמדינת ישראל לא תצטרך להסתמך ביבוא הביצים מחו"ל. לשם כך, פעל המשרד מהר ככל הניתן על מנת לקדם את אישורן של התקנות בוועדת הכלכלה. בכך להביא למימוש מהיר יותר לתוספת במכסת הביצים של המגדלים הקיימים והמגדלים החדשים. אלו יעזרו לבסס את ענף ההטלה ולחזק את החקלאות המקומית, ומשכך להביא לביטחון מזון בישראל.

לעניין החיטה והמספוא, אומרים במשרד החקלאות כי הם עוקבים אחר ההתפתחויות, ומבהירים כי בשלב זה לא צפוי כל מחסור בחיטה ובמספוא. במשרד ערוכים להתמודדות עם חסמים אפשריים בייבוא. נכון להיום, כמחצית מכמות החיטה למאכל בשוק המקומי וכשליש מהמספוא, מיובאים מרוסיה ואוקראינה. אולם, כבר לפני כחודש החלו יבואנים להיערך למציאת מקורות חלופיים למוצרים אלה, ככל שייעלה הצורך.

במשרד החקלאות אומרים עוד כי גם בעניין האפשרות לעליית מחירים במשק, המשרד בפרט וממשלת ישראל בכלל שמו להם כמטרה את הורדת יוקר המחייה. משרד החקלאות עוקב כל העת ויפעל במטרה לסייע ולהפוך את הענפים החקלאיים לתחרותיים יותר, ולמזער ככל הניתן את עליית המחירים. לצורך כך, שר החקלאות עודד פורר, ומנכ"לית המשרד, נעמה קאופמן-פס, ממשיכים בקידום הרפורמה בחקלאות, אשר מחד תחזק את החקלאי הישראלי ותשמור על ביטחון מזון בישראל. ומאידך, תהפוך את השוק לתחרותי יותר, כדי שאזרחי המדינה יוכלו לקנות פירות וירקות במחיר לכל נפש. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים