שיתוף
תגובות
כלכלה » גם בריטניה העלתה את הריבית אחרי ארה"ב
ממשיכים להעלות
יממה לאחר שבארה"ב הודיעו על העלאת ריבית של 0.5%, גם בריטניה הכריזה על העלאה נוספת של 0.25% והקפיצה את הריבית במדינה לשיעור של 1%
גרף | צילום: Travis Wolfe, שאטרסטוק

יממה לאחר שהבנק המרכזי בארה"ב הודיע על העלאת ריבית נוספת של חצי אחוז, גם הבנק המרכזי של בריטניה היום (ה') הודיע על העלאת ריבית בגובה 0.25% בניסיון להתמודד עם שיעורי האינפלציה הגבוהים. כעת הריבית בבריטניה עומדת על 1%.

יצוין כי הבנק הבריטי היה אחד מהבנקים המרכזיים הראשונים בעולם שהעלה את הריבית כדי להתמודד עם שיעורי האינפלציה העולים ומדובר בהעלאה הרביעית במדינה מאז חודש דצמבר האחרון.

בתוך כך, המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים: מדד נאסד"ק נופל בכ-3.2%, דאו ג'ונס בכ-1.8% ו-S&P 500 בכ-2.2%.

אמש, לאחר הודעת הפד לפיה הריבית במדינה תעלה לשיעור של 0.75%-1%, המדדים בוול סטריט זינקו: נאסד"ק הוסיף 3.19%, דאו ג'ונס 2.81% ו-S&P 500 עלה גם הוא ב-3%.

מדובר בעליית ריבית ניכרת שנייה שמבצע הפד בתוך כחודשיים, בעוד עד חודש מרץ האחרון הריבית בארה"ב עמדה על שיעור אפסי במשך תקופה ארוכה. טרם העלאת הריבית הנוספת, שיעור הריבית בארה"ב עמד על 0.25%-0.5%.

במסיבת עיתונאים לאחר ההודעה, אמר יו"ר הבנק, ג'רום פאוול, כי "העלאות ריבית של 0.5% יהיו על השולחן בפגישות הבאות של קובעי המדיניות". בנוסף ציין כי "העלאת ריבית של 0.75% אינה דבר שאנחנו שוקלים כרגע", ובכך הסיר חששות רבים של משקיעים.

עוד ציין פאוול השבוע כי הוא מעוניין להעלות את הריבית "בזריזות" על מנת להגיע לטווח אותו מכנה הבנק "נורמלי" של 2.25%-2.5%, ואולי אף יותר מכך. במקביל, נראה כי מרבית בכירי הבנק מסכימים עם פאוול בסוגייה זו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים