שיתוף
תגובות
חדשות » גם בשנת שמיטה לא מתפשרים
נמנע אסון
מפקחי משרד החקלאות מנעו שיווק של 4 טון חסה מירדן עם שאריות אדמה בשל החשש ממזיקים
| צילום: משרד החקלאות

מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, פסלו משלוח של כ-4 טון חסה מגודל בירדן, ועל גביו שאריות של אדמה וחול. הסחורה, המסופקת מחווה ייעודית בירדן המגדלת תוצרת עבור הציבור החרדי שצורך פירות וירקות שלא גודלו בשטח ארץ ישראל במהלך שנת השמיטה, הוחזרה בשל החשש כי תהווה נתיב לחדירת נגעים וגורמי מחלות אחרים שיסתתרו בתוך רגבי האדמה והחול, ועלולים להביא לנזק בלתי הפיך לחקלאות הישראלית.

מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, פרוסים בכל מעברי הכניסה לישראל, במטרה לוודא כי הסחורה המיובאת ארצה עומדת בסטנדרטים הגבוהים של תקנות הגנת הצומח בישראל, ואינם מהווים מקור פוטנציאלי לחדירת מזיקים ונגעים. במעבר "רבין" שבערבה, מגיעים, בין היתר, מוצרים המיועדים לשימוש קהילות חרדיות שאינן צורכות מזון טרי שגדל על בסיס היתר מכירה בשנת שמיטה.

במקרים אלה, מלבד בדיקות של משגיחי הכשרות מטעם היבואנים הבודקים שהסחורה נקייה מחרקים, התוצרת עוברת דיגום על ידי מפקחים  של משרד החקלאות, כדי לוודא שאינה נושאת שאריות אדמה, נגעים, חיידקים, פטריות או גורמי סיכון אחרים.  

הסחורה שנתפסה הגיעה מחווה מבודדת בירדן המוכרת למשרד החקלאות מזה מספר שנים. החווה מופעלת על ידי חברה המספקת מוצרי מזון לציבור החרדי ומאושרת לגידולי ירקות ועלים ירוקים. עם זאת, רק לפני כשבוע ניתנה לבעלי החווה אזהרה, לאחר שבמשלוח קודם אותרו שאריות חול. הפעם, משהמקרה חזר על עצמו ביתר שאת, הוחלט כי הסחורה תוחזר לירדן.

ד"ר אריק שמאי, מנהל אגף הסגר צמחים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות: "בשנת שמיטה, גדלה באופן טבעי כמות התוצרת החקלאית המיובאת לישראל. בשל כך, קיימת חשיבות מכרעת ל"שומרי הסף" של משרד החקלאות, הדואגים שהסחורה הנכנסת לישראל לא תהווה סיכון לבריאות הציבור או לענפי החקלאות. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לוודא שהסחורה הנכנסת לישראל עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, מה שמשרת את בריאות הציבור, ומבטיח את בריאות הצומח והחקלאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים