שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » גם צעידה קלה מאריכה חיים באופן משמעותי
מחקר מצא
מחקר מצא כי ישנה ירידה של 32 אחוזים במוות בקרב אלה שעשו לפחות 2000 צעדים ביום, היתרונות הבריאותיים היו עקביים גם בקרב אנשים שהלכו הליכה איטית
מכשירי הליכה | צילום: aapsky, שאטרסטוק

מחקר חדש מצא כי צעידה נוספת על הרגיל בכל יום יכולה להאריך חיים זמן רב יותר. לפי המחקר איננו צריכים להתחייב לטיולים ארוכים מדי יום כדי לשפר את בריאותינו.

כידוע, צעדים יומיומיים יותר נקשרו למגוון יתרונות בריאותיים, כמו בריאות לב טובה יותר, שיפור איכות השינה ובריאות נפשית חיובית יותר. אבל כעת המחקר החדש מצא כאמור כי נקיטת צעדים נוספים בכל יום יכולה לעזור לך לחיות זמן רב יותר.

מהממצאים שהוצגו היום באפידמיולוגיה ואיגוד הלב האמריקני, נמצא כי אנשים שעשו יותר צעדים בכל יום היו בסיכון נמוך יותר משמעותית למוות מאשר אלו שהיו פחות פעילים.

היתרונות הבריאותיים היו עקביים גם בקרב אנשים שהלכו הליכה איטית ובפעימות קטנות תוך כדי פגישות או הרצאות.

"הליכה היא הצורה הקלה והזולה ביותר של פעילות גופנית מתונה. מלבד נעליים תומכות, זה לא מצריך שום ציוד ספציפי, ומכיוון שאתה לא צריך לדחוף את עצמך מספיק חזק כדי להזיע כדי להפיק את היתרונות, אתה אפילו לא צריך בגדים מיוחדים ", אמר ד"ר אליזבת גרדנר ,מומחית לרפואת ספורט של רפואה ייל ורופאת צוות באתלטיקה ייל.

במהלך המחקר, החוקרים ניטרו 16,732 נשים בגילאי 60 ומעלה שלבשו מונה מדרגה בין השנים 2011 ל 2015.

צעדיו של כל משתתף חולקו לשתי קבוצות: הליכות ארוכות יותר שנמשכו 10 דקות לפחות ופרצי הליכה קצרים, כמו עלייה למעלה או הליכה למכונית.

החוקרים עקבו אחר משתתפי המחקר במשך 6 שנים בממוצע, עד שנת 2019. הם זיהו ירידה של 32 אחוזים במוות בקרב אלה שעשו לפחות 2000 צעדים ביום. כל עלייה של 1,000 צעדים ביום נקשרה לירידה של 28 אחוזים במוות.

כמה המלצות איך ניתן ללכת יותר

הליכות קצרות – המספקות את היתרונות הבריאותיים כמו הליכות ארוכות יותר, ד"ר גרדנר טוענת ששינויים קטנים בסדר היום הם הדרך הטובה ביותר להגיע לשלבים נוספים.

מומלץ לצאת לטייל בהפסקת הצהריים מהעבודה או הלימוד.

להפסיק לעלות במעלית ולהשתמש במקום כך במדרגות.

להחנות את הרכב במקום מרוחק ממקום העבודה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים