שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גמזו לטובה: פחות הגבלות, יותר אכיפה
קורונה בישראל
במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה ורה"מ החליפי הציג בפעם הראשונה פרופ' רוני גמזו את חזון 'מגן לישראל' למיגור נגיף הקורונה
פרופ' רוני גמזו מציג את תוכנית 'מגן לישראל' להתמודדות עם הקורונה | צילום: לע"מ

אמש התייצבו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ והפרויקטור של משרד הבריאות לטיפול במשבר הקורונה פרופ' רוני גמזו מול המצלמות והשיקו את תכנית 'מגן לישראל' להתמודדות ומיגור הנגיף הקורונה.

בדבריו הציג פרופ' גמזו לראשונה את חזונו למיגור הנגיף, כשהוא מציין: "הייתי חייב להכין את התוכנית מהר, לבצע הערכת מצב ולחשוב מה אנו צריכים לעשות. ראינו ירידה באמון וזה גרם למצב שהמגפה עלתה. מצד הממשלה החוזה החדש הוא שקיפות, מקצועיות, ענייניות ושיתוף. אנחנו לא ניתן יותר יד להגבלות שאין בהן היגיון. אני אחראי, אני לא אתן שיהיו כאן הגבלות שיפגעו בכלכלה ואין בהן היגיון".

גמזו התייחס לעובדה שמערכת הביטחון קיבלה מנדט לטיפול בנושא ממשרד הבריאות, ואמר, כי הוא שמח על כך. "צה"ל ייכנס, זה ייקח לנו זמן, אבל נעשה את זה טוב. זה הלב של עצירת המגפה. צריך להכין את התשתית לאורך זמן", אמר גמזו.

עוד הרחיב גמזו על ההגבלות שהוטלו על הציבור, כשהוא מכריז כי יפעל לביטולן של חלק מההגבלות. לנוכח תלונות על איכוני השב"כ השיב גמזו, כי "איכוני השב"כ עוזרים לנו להכניס אנשים לבידוד בזמן אפס. זה עוזר לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה ולהקטין את התחלואה. תוך 48 שעות. צה"ל יכול להקים תוך שבועיים את המערך. זה לא זמן מספיק ולכן אני צריך את הציבור".

על החובה בעטיית מסכה הרחיב הפרויקטור כשהציג נתונים לפיהם במדינות כמו ארצות הברית, בהן שיעור עטיית המסכות היה נמוך, התחלואה עלתה: "אני פונה לילדים, תגידו לאבא ואמא לשים מסכה. אנחנו לא מתכוונים לשנות את חובת עטיית מסיכות במרחב הציבורי. אני בטוח שאפשר לעשות את זה, אפשר למגר את התחלואה". לדבריו, "לעת עתה, כל שימוש במילה סגר הוא קדוש, זה צעד עוצמתי, לא נמהר לסגור פה או שם".

מוקדם יותר דווח, כי גמזו מביע התנגדות נחרצת להבנות עליהן הסכימו חברי הכנסת החרדים ושר הבריאות אדלשטיין להגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת מעבר לעשרה אנשים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים