שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גמליאל: "גל פרעות נוסף זה עניין של זמן"
פרעות תשפ"א
השדולה למען ערים מעורבות בהובלת ח"כ קרן ברק, ח"כ רות וסרמן-לנדה וח"כ גילה גמליאל התכנסה היום (שלישי) לראשונה
פרעות הערבים במבצע 'שומר החומות' | צילום: שאטרסטוק

השדולה למען ערים מעורבות בהובלת ח"כ קרן ברק, ח"כ רות וסרמן-לנדה וח"כ גילה גמליאל התכנסה היום (שלישי) לראשונה; ראשי הערים, שרים וסגני שרים, נציגי משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות והמגזר האזרחי דנו באתגרים המרכזיים בתחום.

יו"ר השדולה, ח"כ קרן ברק: "בחודש מאי האחרון, במהלך מבצע שומר החומות, המצב בערים המעורבות התדרדר בצורה דרמטית והפך, בחלק מהמקומות, למציאות של סכנת חיים ממשית. איים של חוסר משילות בלב מדינה ריבונית, שיש בהן קריאת תיגר על הסדר החברתי. מטרת השדולה שהקמנו היום היא למצוא מתווה לאומי שיביא למיגור הפשיעה בערים המעורבות. הרצון לטשטש ולייצר סימטריה מזויפת בין רמת האלימות במגזרים השונים, הוא ניסיון טיוח כושל שמלבד העובדה שהוא חוטא לאמת, הוא גם מונע מאתנו לתת מענה אמיתי לבעיית האלימות בערים המעורבות".

יו"ר השדולה, ח"כ רות וסרמן-לנדה: "אנו בשעת חירום על סף אסון לאומי. מי שחשב שניתן להזניח את החברה הערבית קיבל מציאות מדממת בערים המעורבות! במידה והנושא לא יטופל במיידי כל גפרור קטן יצית אש שאוייבנו ינצלו לטובתם. זה הזמן לנהל מלחמת חורמה כנגד הפשיעה ברחוב הערבי, להחריף את הענישה ולהנהיג אכיפה בלתי מתפשרת. זה הזמן ליצור פתרונות תעסוקה ל-30% מהצעירים בחברה הערבית שלא עובדים ולא לומדים. זה הזמן ליישם תוכניות חינוך בלתי פורמליות ולהפעיל תוכניות לחיים משותפים. זה הזמן שלנו לתקן את המדיניות הרופסת של השנים האחרונות".

יו"ר השדולה והשרה לשוויון חברתי לשעבר, ח"כ גילה גמליאל: "גל פרעות נוסף הוא לא שאלה של אם, אלא שאלה של מתי. כרשות המפקחת על פעולות הממשלה, עלינו להציע דרכי פתרון לחבית הנפץ שמונחת בצד הדרך. מעבר להיערכות לאירועים אלימים בטווח המיידי, עלינו לגבש חזון לפיתוח הערים המעורבות ולדון בנושא בראייה אסטרטגית. פיתוח כלכלי בערים המעורבות אינו הוצאה כספית – אלא השקעה, שתניב שגרה טובה יותר למען תושבי הערים. רמת חיים טובה יותר תביא לתועלות רבות, ובין היתר גם לביטחון אישי מוגבר יותר בסביבה".

כינוס השדולה התקיים בהשתתפות: שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, סגן השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, ראש עיריית לוד יאיר רביבו, סגן ראש עיריית עכו, סגן ראש עיריית רמלה, חברי כנסת ונציגי משרדי הממשלה והמגזר האזרחי.

בתום הדיון סוכם: כי יגובש מתווה אופרטיבי לחיזוק ומיגור האלימות בערים המעורבות. ימשיך להתקיים שיח בנושא בין הגורמים השונים שנכחו בכנס בכדי למנוע את ההתלקחות הבאה בערים המעורבות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים