שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » גנבו מידע מהשכרת הרכב והונו תיירים
הותר לפרסום
היחידה המרכזית של משטרת ירושלים חוקרת בימים אלו פרשיית הונאה מתוחכמת של תיירים. מעצרו של החשוד המרכזי הוארך אתמול בפעם השניה במספר ימים נוספים
תגיות:
השכרת רכבים | צילום: Karolis Kavolelis, שאטרסטוק

חקירה סמויה שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, לאחר שהתקבלה תלונה מחברת השכרת רכב "אוויס", הפכה בתחילת השבוע גלויה עת נעצרו מספר חשודים שהועברו לחקירה בחשד למעורבות בפרשיית הונאה של תיירים ששבו לארצם לאחר ששכרו רכב בעת ביקורם בארץ.

מעצרם של המעורבים שנחקרו הוארך במספר ימים, ולאחר מכן הם שוחררו במהלך השבוע בתנאים מגבילים, למעט מעצרו של החשוד המרכזי שהוארך כאמור אתמול בפעם נוספת עד יום שני הקרוב (19.4).

תחילת הפרשה הינה בתלונה שהתקבלה במשטרה מחברת השכרת רכב ״אוויס״, בה נטען כי התקבלו מספר דיווחים במוקד הבינלאומי של החברה מאזרחים בחו"ל כי קיבלו לידיהם מכתבים בשם חברת ההשכרה, בהם נטען כי בזמן שהותם בישראל ובזמן שנהגו ברכב שכור של החברה, ביצעו עבירת תעבורה- מהירות מופרזת שצולמה במצלמה, ועליהם לשלם קנס על סך 77 יורו, ולפניה אף צורף דו"ח המעיד על כך. אותם תיירים הופנו לשלם את הקנס באתר אינטרנט המיועד לכאורה לתשלום קנסות.

פניות אלו עוררו את חשדם של התיירים ואלו פנו אל המוקד הבינ"ל של החברה. בבדיקה שנערכה על ידי החברה העלתה כי אחד מעובדי החברה, בשנות ה-30 לחייו, תושב מזרח ירושלים, מעורב בבדיקת הלקוחות הנ״ל. בחקירת העובד טען הנ״ל כי התבקש ע״י אדם זר למכור לו מאגר לקוחות תושבי חו״ל תמורת אלפי ש"ח.

מידע זה הועבר לידי חוקרי הימ"ר שהחלו בפעולות חקירה סמויה במסגרתה נאספו ראיות ובתחילת השבוע (ראשון) עצרה היחידה המרכזית את אחד המעורבים (56, ת"א) בעת שהיה בדרכו לחו״ל והוא הועבר לחקירה במפלג הונאה בימ"ר. בנוסף אליו נעצרו למחרת (שני) שני חשודים נוספים (36 ו-35, אשקלון) ביניהם החשוד העיקרי.

במהלך השבוע הוארך מעצרם של המעורבים וביום רביעי שוחררו שניים מהם בתנאים מגבילים ואילו מעצרו של החשוד המרכזי הוארך כאמור בפעם נוספת. פרט להם נחקרו מעורבים נוספים שהחשודים בפרשה ניצלו על פי החשד את תחומי עיסוקם לצורך מימוש מעשה ההונאה, והם שוחררו בתום חקירתם. מהמשטרה נמסר כי חקירת המשטרה נמשכת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים