שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גנבו רכבים בעזרת ה-ה-AirTags של אפל
תופעה עגומה
המשטרה מסרה כי סביר להניח שלמרות שרק 5 מקרים מאומתים התגלו עד כה, ובסרטון ששחררה המשטרה טוען בלש במחלקת גניבות הרכב כי הוא צופה מקרים נוספים רבים בעתיד
תגיות: , ,
ה-AirTags | צילום: Jack Skeens, שאטרסטוק

כשאפל השיקה את ה-AirTags, יש שבירכו על המוצר ויש שטענו נגד בטענה כי הוא עלול לפגוע בפרטיות של אנשים, אך נראה כי באפל לא חשבו על שימוש שלילי כמו גניבת רכבים בעזרת ה-AirTags.

ה-AirTags הן מכשיר קטן ופשוט שניתן להצמידו למפתחות, ארנק, תיקים ופחות או יותר כל דבר שתרצו, ולהשתמש באייפון שלכם כדי לאתר אותן.

אם התגית לידכם, אפשר להשתמש בטכנולוגיית Ultra Wideband כדי למצוא את האבדה בסוג של משחק “חם-קר”. אבל אם אתם באמת איבדתם חפץ כלשהו, התגיות יודעות לשדר אותות בלוטות’ אנונימיים, שנקלטים על ידי מכשירי אייפון אחרים, ומעדכנים את המיקום של התגית על המפה – מבלי שהם יודעים בכלל שהם עושים את זה.

על פי הודעת המשטרה באחד המחוזות בקנדה, מאז השקת המוצר השוטרים נתקלו ב- 5 מקרים שונים שבמסגרתם חשודים שתלו AirTag ברכבי יוקרה בזמן שאלו חנו בחניונים ציבוריים. בין היתר, הגנבים מסליקים את תגיות האיתור, שעולות 29 דולר ליחידה, בתא המגן על מיכל מילוי הדלק, ובאיזור וו הגרירה. לאחר שהרכב מגיע לביתו של הקורבן, הגנבים פשוט מגיעים באישון לילה לחניה הביתית שלו וגונבים את הרכב על ידי התחברות ליציאת הדיאגנוסטיקה ואיפוס של מערכות הרכב, כך שיקבל את המפתח שבידי הגנבים – והם יוכלו פשוט לנסוע עם הרכב בתוך דקות.

במשטרה מדווחים כי בשנת 2021 נגנבו יותר מ-2,000 רכבים בשטחה ורק 350 רכבים הוחזרו לבעליהם, אך במשטרה בוחרים להזהיר מפני התופעה באופן פומבי, וסביר להניח שלמרות שרק 5 מקרים מאומתים התגלו עד כה, ו בסרטון ששחררה המשטרה טוען בלש במחלקת גניבות הרכב כי הוא צופה מקרים נוספים רבים בעתיד.

ישנם עוד מקרים רבים של ניצול לרעה של ה-AirTags שטרם נחשפו, בין אם לצורך גניבת מכוניות או מעקב אחרי גורמים מסוימים.

במקרה שבו מישהו שותל עליכם איירטאג שלא שייך לכם, הוא יתחיל לצפצף לאחר 8-24 שעות מהרגע שבו הוא הופרד מהאייפון אליו הוא משויך. בנוסף, אם אתם משתמשים באייפון אתם אמורים לקבל התראה שישנו איירטאג שלא שייך לכם, ועשוי לשמש לצורך האיכון שלכם על ידי גורם אחר.

בהנחה שהגנבים יחליטו לשתול ברכבכם רכיב, יש להם עדיין כמה שעות ביטחון שבהן אתם בכלל לא תדעו שיש איירטאג שתפס עליכם טרמפ.

ממש לאחרונה אפל שיחררה תוספת מעניינת לבטא של iOS 15.2 במסגרתה ניתן לבדוק באופן אקטיבי האם ישנם AirTags שלא שייכים לכם בקרבתכם בלחיצת כפתור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים