שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » ג'נגו מתקדמת במכרז לאספקת מערכת ניטור פנים הרכב
CoDriver
כל רכב, משאית או אוטובוס חדשים העולים על הכביש באירופה יחויבו בהתקנת חיישנים פנימיים ברכב שיתריעו או ימנעו הסחת דעת של הנהג
מערכת התרעה ברכב | צילום: Krivosheev Vitaly, שאטרסטוק

ג'נגו קונקטיביטי, חברת AI מובילה בתחומה, העוסקת בפיתוח תוכנה המנטרת את פנים הרכב באמצעות מצלמה, הודיעה היום כי התקבלה בחברה הודעה לפיה ג'נגו היא אחת מהספקים שמתקדמים לשלב הבא במכרז לאספקת מערכת ניטור פנים הרכב, על בסיס מוצר ה-CoDriver שפתחה. מכרז זה הינו חלק מתהליך רכש (RFQ) של יצרן אירופאי בהיקף של 4 מיליון רכבים לטכנולוגיות DMS/OMS לשנת 2025.

היסח דעת הנהג הינו הגורם לחלק ניכר מתאונות הדרכים והחל משנת 2024 מערכת של זיהוי פנים הרכב תידרש בכל רכב שייוצר באירופה. כל רכב, משאית או אוטובוס חדשים העולים על הכביש באירופה יחויבו בהתקנת חיישנים פנימיים ברכב שיתריעו או ימנעו הסחת דעת של הנהג. החברה מעריכה כי לאור תקנות רגולציה אלה של האיחוד האירופאי כי ברבעונים הקרובים תהיה ההכרעה הסופית במכרז כאמור ובמכרזים אחרים שהחברה משתתפת בהם.

אופיר הרבסט, יו"ר החברה, מסר: "ההתקדמות במכרז גדול זה מעידה על מיצובה של ג'נגו כספק משמעותי בעולם ניטור הנהג ותא הנהג ועל ההיתכנות הטכנולוגית של מוצר ה-CoDriver שפתחה החברה. אנו ניצבים בפתח עידן של אימוץ תקנות רגולטוריות בתחום בטיחות הרכב, שישפיע על עתיד תעשיית הרכב ומהווה עבורנו מומנטום משמעותי ללקיחת נתחי שוק באירופה ובעולם".

ג'נגו נוסדה בשנת 2013 ועוסקת בפיתוח תוכנות המאפשרות, באמצעות מצלמות בתוך הרכב ואלגוריתמיקה, לנטר ולנתח את מצב הערנות והמוכנות של הנהג באמצעות בינה מלאכותית לראייה ממוחשבת וניתוח תמונה. מוצר הדגל של החברה CoDriver מאפשר יכולות ניטור נהג וחישת נוסעים מדויקות ובכללן זיהוי הסחות דעת של נהגים, זיהוי עייפות, וכן פרמטרים נוספים בחלל המכונית כמו זיהוי מספר הנוסעים ברכב ושכחת ילדים. החברה פונה לשוק יצרניות הרכב העולמיות וכן לשוק ציי הרכב.

בחודש יולי 2021 החברה גייסה כ-27 מיליון ש"ח בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים, לפי שווי חברה של כ-250 מיליון שקל לאחר ההנפקה. מניות החברה החלו להיסחר לראשונה בבורסה ביום 28 ביולי 2021 ובכך הפכה החברה לחברה ציבורית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים