שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » גני הילדים וכיתות א'-ד' ילמדו במתכונת הרגילה
הלחץ עבד
לאחר הלחץ מצד ההורים ובכירים במערכת החינוך, נתניהו, אדלשטיין וגלנט סיכמו כי הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' יסיימו את הלימודים בשעה הרגילה
אדלשטיין ונתניהו בסיור | צילום: אלעד מלכה

לאחר הלחץ שהופעל מצד ההורים ובתי הספר, ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין ושר החינוך גלנט הגיעו להבנות ולפיהן תלמידי כיתות א'-ד' וגני הילדים יסיימו את הלימודים כל יום במתכונת הרגילה ולא עד השעה 13:00 כפי שהוחלט אמש בישיבת הממשלה.

מוקדם יותר כתב שר הביטחון בני גנץ, כי ההחלטה על הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה וכי הוא פועל לשנות אותה. "הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בהחלטות שקיבלנו על מדיניות דיפרנציאלית", האשים גנץ.

מסתבר שההחלטה שהתקבלה אמש עוררה סערה רבתי בקרב ציבור ההורים שטען לחוסר היגיון אפידמיולוגי בהחלטה לפתוח את בתי הספר מחד אך לסיים את הלימודים מוקדם מהרגיל מאידך.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס לטענות ההורים והסביר כי "בסוף, הכל זה עניין של איזונים". לדבריו, "הצענו בהצעה המקורית לסגור את כל מערכת החינוך, כי אנחנו חושבים שהתפרצות התחלואה עכשיו מחייבת צעדים יותר נוקשים. בדיונים עלתה החשיבות לפתיחת מערכת החינוך. יש לכך הרבה יתרונות לילדים ולהורים, והוחלט על מסגרת כזאת שלא פורצת את השעות ואת ערבובי הקפסולות ויש יכולת לשלוט על התחלואה. זו סוג של פשרה שהגיעו אליה, אני גם נגד פתיחת מערכת החינוך בסגר".

פרופ' אש הוסיף וטען כי "יש בהחלטה היגיון אפידמיולוגי. שום דבר לא מוחלט, אבל יש בה היגיון, ערבוב הקפסולות תורם לתחלואה".

"ניהלנו את זה בתקופה האחרונה בצורה לא רעה, אבל יש לו תרומה לתחלואה. גם לשעות הפעילות יש תרומה לתחלואה – ככל שהמפגשים נעשים לאורך יותר שעות, קשה יותר לשלוט בזה. השאלה היא מה התרומה וכמה. אני לא יודע כמה זה תורם להורדת תחלואה כשמסיימים לימודים ב-13:00 ולא ב-16:00, אני תמכתי בכך שכל הלימודים יהיו סגורים לשלושה שבועות פלוס".

לדבריו, "אני מבין את השיקול שלא לפגוע בלימודים, אבל בראייה שלי – בהיבט הרפואי – היה צריך ללכת לצעד מחמיר יותר".

יצוין, כי גם במעונות היום לילדים בגילאי 3-0 זעמו על ההחלטה, כאשר נטען כי אין בכך כל היגיון, שכן בגילאים אלו הילדים לא מועברים לצהרונים אלא נשארים בקפסולה אחת במשך כל היום. לטענתם, ההחלטה פוגעת גם בילדים, גם בהורים – שיצטרכו לקצר את יום העבודה כדי להחזיר את הילדים ב-13:00 – וגם במסגרות עצמן, שיצטרכו להתמודד עם בקשות להחזרים כספיים ועם גננות שיעדיפו לצאת לחל"ת מאשר לעבוד חצי יום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים