שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "כל אחד מפטפט עצמו לדעת – חמור ביותר"
גנץ דורש חקירה
שר הביטחון התייחס להדלפות על הפעולה בנתנז: "התנהגות חסרת אחריות שפוגעת בביטחון המדינה – ביקשתי שתיחקר בשב"כ. מקווה שנתניהו מרחיק שיקולים פוליטיים"
גנץ ומזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בבסיס חיל האוויר בנבטים | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לחקור את ההדלפות בנושא פעילות ישראל נגד איראן. בשיחה עם כתבים צבאיים שערך הבוקר בתום ביקור משותף עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בטייסת מטוסי האדיר בבסיס נבטים בנגב, התייחס להדלפות בנושא ולפרסומים על חבלה ישראלית במתקן העשרת האורניום בנתנז, ואמר: "הפטפטת היא חמורה ביותר".

גנץ גינה את התופעה ואמר כי "קריצות העין וסיפורי המעשיות תחת גורמים במערב והקשקוש הזה – זה דבר חמור ביותר וזה פוגע באינטרסים של ישראל. אדרוש את החקירה הכי בכירה שיש במדינת ישראל. אוודא בכל מקרה שתהיה חקירה בתוך מערכת הביטחון. אני ביקשתי שיהיה דיון קבינט".

בתשובה לשאלה האם הוחלט על שינוי במדיניות העמימות הישראלית, או האם הוא חושב כי מטרת ההדלפות היא פוליטית, השיב שר הביטחון כי לא התקיים כל דיון בנושא העמימות. "אני חושב שזו התנהגות חסרת אחריות. אם היא נובעת מאינטרסים אישיים או פוליטיים זה חמור ביותר בעיניי. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אני יודע מאיפה זה לא מגיע. אני חושב שלראש הממשלה יש ניסיון גדול בתחום המדיני-ביטחוני ולא הייתי מזלזל בו. אני חושב שצריך להרחיק כל שיקול אחר ואני מקווה שזה מה שהוא עושה", הצהיר גנץ.

שר הביטחון התייחס לסוגיה האיראנית: "איראן עם פוטנציאל גרעיני בנקודה שהיא קרובה אליו – היא דבר שהוא מאוד רע לעולם, לאזור וגם לישראל בסדר הזה. אסור שאנחנו נהפוך את הסדר, זו בעיה של העולם. אין מקום שבו איראן לא מעורבת באי-יציבות, הם מעורבים בעיראק, הם מעורבים בסוריה, לבנון, עזה ותימן. כאשר תהיה להם יכולת גרעינית זה ייתן להם אפשרות להיות עוד יותר אגרסיביים באזור ואת ההשלכות האלו אנחנו מנסים כל הזמן להעביר לשותפים שלנו. לכן, מעבר לפעולות הדיפלומטיות והעבודה על הסכם הגרעין ביחד עם ארצות הברית ומדינות נוספות, ישראל חייבת לשמר את כושר הפעולה שלה בצורה אמינה, חזקה, טובה ועצמאית".

ראש הממשלה החליפי ציין כי עמדת מערכת הביטחון בנושא הסכם הגרעין היא כי "ההסכם הישן הוא הסכם לא מספיק טוב. צריך להמשיך את הלחץ על איראן, ולהגיע להסכם ללא תאריכי תפוגה, ותוך יכולת פיקוח נרחבת ובלתי מוגבלת. מצאנו אוזן קשבת בעניין, ויש מחויבות אמריקאית לשיתוף פעולה, גם אם לא תמיד מסכימים ב-100% על כל נקודה".

גנץ התייחס גם לנושאים שעלו בשיחות עם מקבילו האמריקאי, ואמר כי "לא צריך לקחת את הביקור של מזכיר ההגנה האמריקאי כמובן מאליו. נוכחותו מראה את זהות האינטרסים בין ישראל לארצות הברית. בפגישות שוחחנו על כל האתגרים האסטרטגיים והביטחוניים: הסכמי הגרעין, ההתבססות האיראנית במזרח התיכון, הנורמליזציה עם מדינות ערב, היחסים עם הפלסטינים, הצורך בחיזוק היחסים עם ירדן ומצרים ועוד מגוון רחב של נושאים ובהם גם הסוגיה של הפעילות הסינית באזור".

לדברי גנץ, בשיחות עלו גם נושאי הפעילות הטורקית באזור הים התיכון, בניין הכוח של חמאס וחיזבאללה במרחבים אזרחיים "ואת ההשלכות של פתיחת החקירה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג על הפעילות הזו". לגבי החקירה בהאג אמר גנץ כי "האמריקאים תומכים בנו", וכי "יש לנו חובה מוסרית כפולה: להגן על אזרחנו מצד אחד, ומצד שני לבצע את הפעולות מבלי לפגוע באזרחים בצד השני".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. שר הבטחון מתעורר לסירוגין. אבל תמיד באיחור. גם הוא וגם ראש הממשלה צריכים לפרוש ולרדת מהפרק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים