שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ: "איראן היא אתגר לעולם וסכנה לישראל"
ברקע ההסכם
גנץ על ‏יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה: "הזיכרון של חללי צה"ל ופעולות האיבה לאורך השנים – הוא זיכרון כואב"
שר הבטחון בני גנץ | צילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס לשלל הנושאים העומדים על הפרק, בהם: גל הטרור, האיומים מאיראן לנשק גרעיני, האמירה של ירדן, יום הזיכרון ואיציק סעידיאן.

"הסכם הגרעין כרגע מתעכב, אפשר שהוא יקרה ואפשר שהוא לא יקרה. בהסכם הזה יש עוד הרבה מאוד חורים שצריכים להתמלא. אנחנו לא חלק מההסכם, אך אנחנו מנסים להשפיע על התכנים שלו בגלל שיקולים אסטרטגיים אזוריים. איראן היא אתגר לעולם וסכנה למדינת ישראל".

‏על האמירה של ירדן, לפיה ישראל מנסה לשנות את הסטטוס קוו באל אקצא: "אמירות חמורות שאני לא יכול לקבל. ישראל מקפידה על חופש הפולחן, מאות אלפים התפללו בתקופה האחרונה בהר הבית ובכל מקום אחר – וטוב שאנחנו מאפשרים את זה. נמשיך לדבר עם הירדנים, הקשר איתם הוא קשר חשוב מאוד ואנחנו נתגבר על המשברים האלה".

‏"חופש הפולחן צריך להיות מעל המרחב הפוליטי. לא נוותר על השיח, נמשיך לשמור על חופש הפולחן ונעשה את כל השיקולים הביטחוניים. אנחנו עושים מאמץ גדול להפריד בין טרוריסטים לבין האוכלוסייה ונמשיך במגמה הזו".

על גל הטרור אומר גנץ: ‏"ידענו פיגועים בתקופה האחרונה, אני מקווה שלא יהיו עוד. אני לא יכול להבטיח את זה, אני יכול לומר שצה"ל פועל כדי לשמור על הביטחון ככל שאפשר. ישראל היא מדינה למודת אירועים, נתמודד עם הדברים אם וחלילה יקרו ונמשיך לפתח את המדינה החשובה שלנו".

על המקרה בו הצית את עצמו לוחם צה"ל‏: "האירוע של איציק סעידיאן ניער את המערכת. אנחנו חייבים את חיינו לאלה שלחמו ונפגעו ונמשיך לעשות הכל כדי שהם יוכלו להשתקם ולהמשיך בחייהם למרות הפציעות. ננסה לעשות הכל על מנת להקל על התהליך הזה, אנחנו משנים את שערי הכניסה, לא מחטטים בעברם של אנשים".

גנץ על ‏יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה: "הזיכרון של חללי צה"ל ופעולות האיבה לאורך השנים – הוא זיכרון כואב. אנחנו מודעים לצורך המהותי שלנו להמשיך ולהגן על מדינת ישראל בכל מחיר, כי אין לנו ארץ אחרת".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים