שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ אישר 1000 יח"ד לפלסטינים בשטח C
צעד חסר תקדים
בתגובה לכך, ישיבת התכנון במינהל האזרחי צפויה להתכנס בשבוע הבא לאשר בנייה של כ-2,200 יחידות דיור ליהודים ביו"ש
איו"ש | צילום: תנועת רגבים

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (שלישי) לראשונה מזה מספר שנים לרשות הפלסטינית בנייה של אלף יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון. בתגובה לכך ישיבת התכנון במינהל האזרחי צפויה להתכנס בשבוע הבא כדי לאשר בנייה של כ-2,200 יחידות דיור ליהודים ביו"ש.

מקורות ברמאללה מסרו לווינט כי מי שעדכן אותם בעניין היום היה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, שנתן להם כבר מסגרת זמן ולפיה ועדת התכנון במינהל האזרחי תתכנס בשבוע הבא ותאשר להפקדה את חמש תוכניות המתאר שהם הגישו.

ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק בתגובה להחלטת גנץ לאשר לראשונה זה שנים אישור בניה לפלסטינים בשטחי C: "במקום להאבק בבניה הבלתי חוקית המשתוללת בשטחי C יוצרת היום ממשלת ישראל תקדים מסוכן של בניה ערבית בשטחי C בהיקפי ענק, ומחזקת את תכנית פיאד בדרך לרצף טריטוריאלי פלסטיני ותחיית חזון שתי מדינות לשני עמים. צעד שראשי הקואליציה מהמחנה הלאומי נאבקו בו תמיד".

"גם הניסיון לזרוק פירורים להתיישבות באישור כשליש מהתכניות בלבד שעל הפרק – לא יוכל לכפר על הצעד הנפשע הזה. אנו קוראים לראש הממשלה וכל חברי המחנה הלאומי בממשלה להוכיח שהם לא עלה תאנה בממשלת שמאל ולתקן בדחיפות את ההחלטה המסוכנת והמחפירה הזאת".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בזמן שבהתיישבות מקפיאים בנייה והורסים בתי יהודים, ממשלת ישראל מפקירה את שטחי יהודה ושומרון לפלסטינים. הממשלה מדרדרת את ריבונות המדינה לעבר אסון לאומי, זה התחיל בהתעלמות מבניה ערבית אסטרטגית מסיבית בכל שטחי C, עובר בהריסות שהולכות ומתגברות של בתי יהודים, וכעת מאשרים בניה נרחבת של הרשות הפלסטינית. זה לא ממשלת 10 מעלות ימינה, אלא 90 מעלות שמאלה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד: "גנץ מוביל לאסון. במקום להעמיק ולהרחיב את השליטה והאכיפה של ישראל ביהודה ושומרון, הוא מסייע לפלשתינים להתקדם בתכניתם המסוכנת להשתלט על השטח. מדובר באסון להתיישבות ובסיכון בטחוני חמור לתושבים. במקום "קיר ברזל" להגנה על מדינת ישראל, הממשלה הרעה הזו מציבה קיר טרור בסמוך לערי ישראל".

על אישור במקביל של בניית יח"ד בהתיישבות היהודית, אמר קרעי: "גנץ טובל ושרץ בידו".

ח"כ מיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית בתגובה: "‏אישור 1,000 יח"ד לפלסטינים בשטחי c, זה אימוץ דה פקטו של תכנית הרש"פ להשתלטות על שטחי ארץ ישראל. ממשלת שמאל על מלא!".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד: חוצפה! המתיישבים באביתר סמכו על המילה של גנץ שתאושר להם שם ישיבה ובנייה ולכן התפנו מרצון. המתיישבים ביהודה ושומרון מחכים כבר חודשים שתיפסק הקפאת הבנייה, ומה שר הביטחון בני גנץ עושה? מאשר אלפי יחידות לפלסטינים! ממשלה שדוהרת למכירת חיסול כל הערכים הציוניים והיהודיים! בושה!".

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים: "רק בשנה האחרונה הוקמו אלפי מבנים בלתי חוקיים על ידי הפלשתינים בשטחי c. בזמן שאלקין וגנץ התווכחו מי יהיה אחראי על הגברת האכיפה נגד ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, הבניה הפלסטינית השתוללה. לא רק שהמנהלת לא הוקמה וההשתלטות הפלסטינית נמשכת, אין שום היגיון והצדקה לאשר כעת גם בניה נוספת. במיוחד בזמן שהממשלה מקפיאה את ההתיישבות היהודית ביו"ש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים