שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "אי-העברת התקציב – פשע נגד המדינה"
פקיעת האולטימטום
יו"ר 'כחול לבן' יעמוד בימים הקרובים בפני דילמה לא פשוטה: המשך ישיבה בממשלה תוך פגיעה באמינותו או הליכה לבחירות שמשמעותה התאבדות פוליטית
גנץ ונתניהו | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

יושב ראש 'כחול לבן' ושר הביטחון בני גנץ מבין כי בימים הקרובים יעמוד בפני צומת גורלית בהמשך חייו הפוליטיים ומסיר את הכפפות במתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, בתחילת החודש הציבה 'כחול לבן' לראש הממשלה דד-ליין 'עד הסוף החודש' להעברת התקציב לשנת 2021. פקיעת האולטימטום נראה כבר מעבר לאופק וצפויה להתרחש בשבת הקרובה, אך בסביבת ראש הממשלה משדרים פסיביות מוחלטת מהלחץ שמנסה 'כחול לבן' להוביל אליו.

ככל הנראה זה מה שמסביר את המתקפה חסרת התקדים של יו"ר המפלגה בני גנץ נגד ראש הממשלה ביממה האחרונה. בראיון ל'ידיעות' האשים בני גנץ, כי "נתניהו מסכן את העתיד הכלכלי של ישראל". גנץ הוסיף, כי "אם הוא לא יעביר תקציב זה יהיה פשע נגד המדינה ואזרחיה".

לדברי גנץ, "כל כלכלני ישראל, החל מנגיד בנק ישראל, בכירי עולם הפיננסים ובכירי משרד האוצר לשעבר, כולם מאוחדים בדעתם שאין אפשרות אחרת מלבד העברת תקציב לשנת 2021".

"במידה והתקציב לשנה הבאה לא יקודם יצטרך הליכוד להסביר לאזרחים מדוע לא דאג לעתידם אלא דאג לעצמו", המשיך גנץ במסר של איום תוך ניסיון להפעלת לחץ על סביבת נתניהו.

עוד האשים גנץ, כי "התנהלות ראש הממשלה בעניין תקציב המדינה מרסקת את כלכלת ישראל, אנשי מקצוע במשרד האוצר עצמו בעבר ובהווה אומרים שאפשר להספיק להעביר תקציב ולקדמו ברצינות. הסיבות שלו שלא לקדם את הנושא תמוהות ומטרידות".

"קשה להאמין שנתניהו לא מבין את הנזק שייגרם למדינה אם לא יועבר פה תקציב. זו תהיה שנה שלישית ללא תקציב, והכלכלה הישראלית תדמם שנים ותנסה להתאושש בגלל ההחלטה הזו. אם הם לא יתעשתו – הם ימכרו את הכלכלה בשביל פוליטיקה", הוסיף גנץ.

בתגובה לדברים הסביר השר זאב אלקין, כי "אי אפשר טכנית לאשר תקציב לשנת 2021 עד סוף דצמבר, על כחול לבן להתעשת ולא לגרור לבחירות שמהן הם לא ישובו לכנסת". במקביל, שיגר אלקין עציצה מרומזת לעבר 'כחול לבן' ואמר: "אני מקווה שהכנסת לא תאשר חוקים איראניים המונעים מאדם להתמודד לראשות הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים