שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ בלם את נתניהו: "יודע את המספר שלי"
עוד עימות
גורמים בלשכת רה"מ ביקשו מנציגי המנהל האזרחי לעצור דיון באישור בנייה פלסטינית. גנץ תקף: "לא אאפשר עקיפת סמכויות"
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שר הביטחון בני גנץ מנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולעצור את דיון מועצת התכנון העליונה לאישור בנייה לפלסטינים בשטחי C – כך נמסר היום (ראשון) מלשכתו של גנץ. גורמים במשרד הביטחון טוענים כי יועץ של ראש הממשלה התקשר במהלך הישיבה לקצינה בכירה במנהל האזרחי, וזו דיווחה על השיחה לממונה עליה. כך נודע הדבר לשר הביטחון גנץ.

בלשכת גנץ אמרו כי "בעקבות ניסיון התערבות חריג של ראש הממשלה מול גורמי צה״ל לנושא שבסמכותו הבלעדית של שר הביטחון, גנץ הנחה את מערכת הביטחון והמנהל האזרחי להתנהל אך ורק בצינורות המקובלים".

"היום בבוקר, עם תחילת ישיבת המנהל האזרחי שדנה באישור בנייה פלסטינית, יצרו גורמים מלשכת ראש הממשלה קשר ישיר עם נציגי המנהל האזרחי וביקשו לעצור את הדיון בעיצומו. גורמי הצבא פעלו בנוהל המקובל ועידכנו את לשכת שר הביטחון שהנחה אותם להמשיך בישיבה".

גנץ אמר כי "לא אאפשר עקיפת סמכויות על ידי לשכת ראש הממשלה. פעילות הוועדה היא בסמכות שר הביטחון, יש נהלי עבודה, כינוס הישיבה הוחלט כבר בשבוע שעבר ואין כל צורך לפגוע בתהליך התקין במהלך מימושו. אם ראש הממשלה רוצה להעלות השגות- הוא יודע את המספר שלי".

ב'וואלה' דווח כי במכתב ששלחו לגורמים המעורבים, טענו בלשכת ראש הממשלה כי ההחלטה לא התקבלה בתיאום. אך בלשכת שר הביטחון טענו כי המכתב של ראש הסגל נשלח ב-10:43, בעוד ישיבת מועצת התכנון התחילה ב-09:00 וב-10:30 כבר אושרו התכניות. באזור 10:45 כבר הסתיימה הישיבה.

"הופתעתי לגלות כי בימים האחרונים פורסם סדר יום של מועצת התכנון ביהודה ושומרון אשר כולל תכניות בינוי פלסטיניות, וזאת על אף העובדה שהדבר לא תואם עם נציגי משרד ראש הממשלה או נציגי המועצה לביטחון לאומי", כתב ראש הסגל של נתניהו. "לאור האמור לעיל ובהיעדר אישור דרג מדיני, אבקש להשהות את כינוס מועצת התכנון שבנידון עד לאחר דיון דחוף שתיקיים בנושא עם כלל הגורמים הרלבנטיים".

מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים