שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ: "גם בישראל אנו עדים לניסיונות לפגוע"
משווה לווישינגטון
רה"מ החליפי על ההתפרעויות בקפיטול: "כל מנהיג חייב להצהיר – יהיו אשר יהיו ההחלטות – נקבל עלינו תמיד את הכרעת העם, פסקי הדין של בתי המשפט, והצבעות הכנסת"
תגיות:
בני גנץ | צילום: באדיבות המצלם

שר הביטחון, בני גנץ, בעקבות אירועי אמש בוושינגטון: "האירועים אמש בארצות הברית, מזעזעים ופוצעים את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה, ובמוסדותיה. אני רוצה לחזק מכאן את ידידתנו ובעלת בריתנו הקרובה מכולן: ארצות הברית של אמריקה. הדמוקרטיה היא ערך עליון והדמוקרטיה האמריקנית היא איתנה ו

חזקה מכל זה"."עם זאת, מצב שבו מחלוקת פוליטית לגיטימית ומאבק על דרך, הופכים לאי קבלת כללי המשחק- מסוכן לדמוקרטיה, לאזרחים, וליכולת לנהל מדינה. לצערי, גם בישראל, אנו עדים לניסיונות לפגוע בלגיטימציה של החלטות גורמי אכיפת החוק, מערכת המשפט ומאמצים להשתלח במוסדות הממלכתיים שלנו ולפגוע באמון הציבור בהם".

"בכדי שלעולם לא נגלוש למצבי קיצון של אי קבלת ההכרעה בעם או פסקי דין, כל מנהיג בישראל ובעולם, חייב להצהיר בקול ברור: יהיו אשר יהיו ההחלטות- נקבל עלינו תמיד את הכרעת העם, פסקי הדין של בתי המשפט, והצבעות הכנסת".

"נבקר את אשר דרוש ביקורת, אך לא נשתלח. בלי שמירה על העקרונות הללו- אין טעם במאבק על הדרך. זיכרו, להסתה, לפילוג, לשיסוי ולערעור אמון הציבור, יש מחיר כבד מנשוא. אני לא אתן לעולם למראות כמו שראינו אמש – לקרות גם בישראל. אחדות, כבוד הדדי וכיבוד החוק הם הכרח ולא מותרות", דברי גנץ.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר בטוויטר: "‏שאלה שמטרידה אותי: מה יותר חמור ופוגע בדמוקרטיה הסתערות אלימה של אזרחים אמריקאים על בניין הקפיטול בוושינגטון, או הסתערות אלימה של אזרחים ישראלים על בית רה״מ בירושלים? אובייקטיביות היא תכונה חשובה, אני מציע לתקשורת וליריבים הפוליטיים שלנו לנסות ולאמץ אותה מדי פעם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים