שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ דורש אכיפה במוקדי התחלואה
שוב נגד החרדים
גורמים בכחול לבן משתלחים: "השתוללות במגזר החרדי – שקיבל אור ירוק מנתניהו" • דיווח: משרד הבריאות ידרוש שבועיים מתוך ידיעה שיקבל פחות
תגיות:
בני גנץ | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ קיים ישיבת שרי כחול לבן לקראת ישיבת הממשלה שתדון בהערכת הסגר והציג את התנאים שלו לתמיכת כחול לבן בהארכת הסגר בשבוע עד עשרה ימים: קידום של אכיפה במוקדי התחלואה והעלאה מיידית של הקנסות כפי שנקבע כבר לפני חודשים, הגדלת הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים, חיסון מיידי של גילאי 16-18 בכדי שנוכל להבטיח את קיום הבגרויות, וקביעת חובה לביצוע בדיקת קורונה טרם העלייה למטוס מארץ המוצא.

בדיון משל שרי כחול לבן נשמעה ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושרים ניצלו את ההזדמנות לעוד מתקפה בוטה על המגזר החרדי: "זה פשוט בזיון, השתוללות. חתונות המוניות במגזר החרדי ואין אכיפה. נותנים להם אור ירוק להפרות ונכנעים להם פעם אחר פעם – בעיקר נתניהו באמצעות אוחנה".

גורם בכחול לבן תקף את הציבור החרדי ואת נתניהו בטרם ישיבת הממשלה: "סגרנו את מדינת ישראל אבל לא את מדינות מאה שערים ובני ברק. נתניהו נכנע לחרדים וזו התוצאה. עכשיו שוב נאלץ להאריך את הסגר ואני בספק אם גם זה יעזור".

ב'חדשות 12' דווח כי גורם במשרד הבריאות אף הודה כי הם מבקשים שבועיים נוספים של סגר כדי לקבל שבוע וחצי. לדבריהם, זו עמדת פתיחה בלבד. באשר להגבלות בנתב"ג נאמר כי יש לנקוט בצעדים מיידיים, וזאת בשלל חשש מפני תרחיש שבו מוטציה שפוגעת ביעילות החיסון תיכנס לישראל.

הממשלה תתכנס בשעה הקרובה כדי לדון בהארכת הסגר המלא, על רקע נתוני התחלואה שממשיכים להאמיר. הממשלה צפויה לדון גם בסגירת נתב"ג למעט טיסות חיוניות, בהגבלות נוספות על הנוסעים וכן בהארכת איכוני שב"כ. שרי הממשלה מתכנסים היום לדיון בטכנולוגיה מוצפנת (VC) ולא בזום מחשש להדלפות.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בטוויטר לקראת ישיבת הממשלה: "היום ב-14.00 תתקיים ישיבת הממשלה הכושלת והמטורללת בתולדות המדינה. ממשלה שפויה הייתה צריכה להחליט חמש החלטות: אין כניסה מחו״ל לארץ בלי בדיקת קורונה תקפה. במקום מיליארדים למשרדי ממשלה מיותרים – תוספת תקציב מיידית לבתי החולים הציבוריים. מיד אחרי הסגר, חוזרים לרמזור – פותחים את המשק. מגבירים אכיפה ומונעים אירועים המוניים. פיצוי מידי לעסקים במודל צוק איתן".

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, טען: "כישלון עוצרים, לא גוררים. אסור להאריך את הפייק סגר של נתניהו וגנץ. החינוך והכלכלה מושבתים כבר שבועות, ואין תוצאות. את המשבר צריך לנהל באמצעות אכיפה אמיתית ושוויונית, בתפיסה אזורית ולא ארצית, תוך התמקדות באזורי התחלואה. מי מבין חברי הממשלה שעוד נותרה בו טיפת הגינות, חייב לקום ולהיאבק בהליך קבלת ההחלטות ההזוי, שכל כולו מותאם לצרכיו הפוליטיים של ראש הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים