שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ: "לא נאפשר דיון בסגר לפני יום חמישי"
צוות 19
פורום מומחים לענייני הקורונה שמייעץ לשרי כחול לבן: בערים הערביות והחרדיות שיעור המתחסנים והמחלימים המבוגרים נמוך משמעותית מבציבור הכללי
תגיות:
בני גנץ במפקדת אלון | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ סיים התייעצות עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן ועם "צוות 19" – פורום מומחים לענייני הקורונה שמייעץ לשרי כחול לבן.

עיקרי המלצות ונתוני המומחים שהוצגו בפניו: השבוע חלה ירידה של 17% במאומתים ו-6% ירידה בשיעור החולים הקשים החדשים. בנוסף, קיימת ירידה במקדם ההדבקה ואחוז החולים קשה החדשים בגיל 60 ומעלה נמצא בירידה.

יש ירידה משמעותית במאומתים בערים שבהן אחוז המתחסנים מעל גיל 60 גבוה. בערים הערביות והחרדיות שיעור המתחסנים והמחלימים המבוגרים נמוך משמעותית מבציבור הכללי .

התפתחות מוטציות תמשיך לקרות- גם בתוך ישראל ויש להיערך לכך שלא נוכל להחזיק את נתב"ג סגור. לאור זאת, יש למסד מנגנון מסודר של בדיקות מראש לאורך זמן.

ישנו נזק בריאותי עקיף כבד לסגר- השמנה, אירועים לבביים, דיכאון, איחור בזיהוי מחלות ממאירות, עישון מוגבר ועוד. ישנו נזק נפשי כבד ועליה של 75% בפנייה לעמותות, בדגש על פניות בנושא אובדנות ובדידות.

שר הביטחון הדגיש כי "לא יאפשר דיון ממשלה בנושא היציאה מהסגר לפני יום חמישי בכדי לבחון האם מגמת הירידה נמשכת". בנוסף הנחה להמשיך בהיערכות לתוכנית יציאה דיפרנציאלית, שתאפשר קדימות לבעלי תו ירוק וענפי כלכלה שיפעלו במסגרת תו ירוק.

המומחים המליצו לסיום כי אם לא תהיה אכיפה, הסברה ועמידה בהנחיות – אין כל טעם בהמשך הסגר וכי יש לעקוב אחר המשך התקדמות מגמת השיפור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים