שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ דורש מינוי קבוע לשר המשפטים
תקע את ההצבעה
יו"ר כחול לבן עצר משאל טלפוני למינויו של איתן גיזבורג לשר התקשורת, בדרישה להוסיף לסדר היום בהצבעה גם את מינויו הקבוע לשר המשפטים – שאמור לפקוע בקרוב
בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עצר הערב (שני) משאל טלפוני שנערך בקרב חברי הממשלה, במטרה לאשר מינויים קבועים לתפקידי שרים. זאת, מאחר ודרש את מינויו הקבוע כשר המשפטים. המינויים שעלו בהצבעה היו של ח"כ איתן גינזבורג לשר התקשורת, מינויו של שר החינוך יואב גלנט לשר להשכלה גבוהה נוסף על כן, ואת השר יובל שטייניץ לשר משאבי המים, בנוסף לתפקידו כשר האנרגיה.

מינוי הזמני של גנץ עתיד לפקוע ב-1 באפריל. גנץ הוסיף את דרישתו רק לאחר שהחל המשאל הטלפוני ואחרי שכבר הושגה הסכמה על הרשימה של המינויים האחרים. בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרו שרשימת המינויים אושרה על ידי כחול לבן מראש וכי גנץ לא דרש להוסיף את המינוי של שר המשפטים כמינוי קבע עד להתחלת המשאל הטלפוני.

מלשכת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי נמסר: "בניגוד לנטען, המשאל שהועלה לא אושר על ידי גוש כחול לבן. פנינו למזכירות הממשלה בכדי שיועלו לאישור מיידי שר התקשורת ושר המשפטים". גורמים בליכוד שצוטטו ב'ויינט' טענו כי "כנראה מדובר בחוסר תקשורת פנימי בתוך כחול לבן". בכירים בליכוד אמרו ל'ערוץ 20': ״לא נאשר את גנץ כשר משפטים קבוע״

ממשרד התקשורת נמסר מוקדם יותר כי גנץ קיים היום סדרת פגישות עם הדרג המקצועי במשרד התקשורת והורה להם לקדם באופן דחוף את כל עבודות המטה שנמצאות בצנרת, וזאת לאור העובדה כי בעוד שבוע יפקע תוקף המינוי ו"מדינת ישראל תיכנס לוואקום שלטוני בשל אי הסכמת ראש הממשלה למנות שר תקשורת קבוע כחוק".

בין היתר אישר השר את תוכנית העבודה השנתית של המשרד לשנת 2021 וכיוונים להמשך פיתוח שוק התקשורת בישראל כמו שיפור איכות הכיסוי הסלולרי, מהלכים לפיצוח החדשנות בטכנולוגית דור 5, צעדי המשך להאצת פרישת סיבים אופטיים לטובת אינטרנט אולטרה מהיר לפריפריה, רפורמות לצמצום הרגולציה בשוק התקשורת, עידוד התחרות ותזכיר חוק הדואר.

גנץ אמר לבכירי המשרד, כי "יעשה הכל על מנת לא להפקיר את משרד התקשורת, אך לצערו עד כה ראש הממשלה מסרב למנות שר קבוע בשל אינטרסים פוליטיים ואישיים, כחלק מכוונתו לבטל את הממשלה הפריטטית מיד לאחר הבחירות. לאור זאת, הנחה גנץ לקדם כל יוזמה שנמצאת בקנה במהירות האפשרית בכדי למזער את הפגיעה האפשרית בציבור".

בשבוע שעבר, התריע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפני נתניהו וגנץ מפני פגיעה באזרחי ישראל וקרא להם לקדם מינוי שרים קבועים במקום השרים המכהנים כממלאי מקום במשרדי התקשורת, משאבי המים וההשכלה הגבוהה, השוויון החברתי והמדע והטכנולוגיה.

מוקדם יותר תקף גנץ את ראש הממשלה נתניהו על כך שהוא לא מכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעניין העברת חיסונים למדינות שונות בעולם. "נתניהו הודיע שיש צורך מדיני-ביטחוני להעביר חיסונים למדינות בעולם אבל לא מוכן לכנס את הקבינט כדי לדון בו. במקביל, הוא לא מאפשר העברת חיסונים לכוחות שמירת שלום אמריקאים ששומרים עלינו בגבול מצרים. זו פגיעה בביטחון שאסור לאפשר. חייבים לכנס את הקבינט לדון בנושא באופן מיידי", כתב גנץ בטוויטר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים