שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ הורה לפתוח מלוניות למבודדים חרדים
נערכים לסגר
גנץ הורה לצה"ל שלא לבקש מנות חיסון נוספות ממשרד הבריאות, כל עוד לא מוצה החיסון של האוכלוסיות בסיכון ואנשי ההוראה שצריכות לקבל עדיפות
תגיות: ,
בני גנץ | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (רביעי) הערכת מצב בראשותו לקראת תחילת הסגר, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, עוזר השר להתגוננות משה אדרי וראש רח"ל יורם לרדו. בסיכום הערכת המצב הנחה גנץ על מספר פעולות לקראת הכניסה לסגר.תגבור פריסת אנשי חיל ואנשי המילואים של פיקוד העורף ביקל"רים ברשויות המקומיות.

בין היתר הוחלט על המשך הסיוע למערכת הבריאות באמצעות 700 חובשים שהצטרפו למבצע החיסונים, תגבור בתי החולים באמצעות גיוס מחודש של יחידות הסיוע של פיקוד העורף (יחצ"בים), והמשך הרחבת הטיפול בבדיקות ובחקירות.

גנץ הורה לפתוח מלוניות קורונה נצורות שיסייעו למבודדים מהציבור החרדי ושיהיו ערוכים לקליטת חוזרים ממדינות אדומות שבהן קיימת המוטציה. ראש רח"ל יקיים שיח מול המשטרה בכדי להסדיר את אופן מתן האישורים למעבר בסגר כפי שהתקיים בפעמים קודמות תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות.

בנוגע להמשך מבצע החיסונים בצה"ל, גנץ הורה שלא לבקש מנות חיסון נוספות ממשרד הבריאות, כל עוד לא מוצה החיסון של האוכלוסיות בסיכון ואנשי ההוראה שצריכות לקבל עדיפות. בנוגע לפועלים פלסטינים, שר הביטחון הנחה ככלל, להיערך לסגר על שטחי יהודה ושומרון. במסגרת זו, יוחרגו עובדים בתחומים חיוניים. במידה וענף הבנייה יוגדר כפתוח בישראל, יוכלו להיכנס גם פועלים פלסטינים.

במהלך הערכת המצב עודכן גנץ, כי עד כה פרוסים אנשי מערכת הביטחון ב-234 רשויות במסגרת תוכנית אנשי חיל שתוגברה במארזי מזון לקראת הסגר, וכי אתמול עמד מספר החקירות האפידמיולוגיות שנערכו על שיא של 7,700, זאת לצד קרוב ל-120 אלף דגימות שהגיעו למעבדות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים