שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ העביר לנתניהו דרישות להקמת ממשלה
בניגוד להצהרות
גורמים המעורים במגעים אמרו כי יו"ר כחול לבן לא סירב מידית להצעה לכהן ראשון ברוטציה והציב תנאי של פריטטיות, ורה"מ השיב בשלילה. כחול לבן: "לא היה ולא נברא"
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה – אך סירב שהממשלה שתוקם תהיה פריטטית, כמו הממשלה הנוכחית – כך דווח ב'וואלה'. גורמים המעורים במגעים בין הצדדים בימים האחרונים אמרו לשגנץ דרש לשמור על הפריטטיות שמבטיחה לכחול לבן כוח שוויוני וזכות וטו למרות הנחיתות המספרית – ונתניהו סירב בתוקף.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, נתניהו וגנץ קיימו כמה שיחות השבוע שבהן נדונה ההצעה של נתניהו לגנץ להצטרף לממשלה ולהתמנות כראש ממשלה ראשון ברוטציה. עם זאת, לפי הגורמים, כן התקיים דין ודברים בין הצדדים, וגנץ הציב תנאי מוקדם – שהממשלה תהיה פריטטית, כמו הממשלה הקודמת שהשניים הקימו – שתעניק כוח שוויוני לכחול לבן עם 8 מנדטים לעומת 52 המנדטים של גוש הימין.

נתניהו סירב לשמוע על הפריטטיות, ולדברי הגורמים, אף נעשו ניסיונות בסביבת נתניהו לחפש מנגנונים אחרים שיפצו על הכוח החסר של גנץ, אך לא הושגה הסכמה – והשיחות לא התקדמו. בכחול לבן מכחישים את הדברים ומסרו בתגובה: "שקר מוחלט, לא היה ולא נברא". גורמים במפלגה אמרו כי "אין שום אירוע של מו"מ עם נתניהו" וכי "ראש הממשלה אמר לגנץ שיש לו פתרונות לכל. אבל בני לא ביקש ממנו כלום ולא הציב שום תנאי".

ב'ישראל היום' דווח כי גנץ דורש מנתניהו לכהן כרה"מ במשך השנתיים הראשונות במסגרת הרוטציה בין השניים. עם זאת, בשלב זה הפערים בין הצדדים עדיין גדולים. על פי גורמים המעורים במו"מ, נתניהו מסרב ומסכים לשנה בלבד. על פי הדיווח, המו"מ נמשך למרות "ישיבת הצרחות" ביום שלישי האחרון שעסקה במינוי שר המשפטים.

ב'כאן חדשות' דווח כי בנט הסכים לסער לחוקק חוק הגבלת כהונת ראשי ממשלה. לפי הצעת החוק, ראש ממשלה יוכל לכהן בתפקידו מקסימום שמונה שנים. את החוק הזה גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מבקשים להעביר כבר זמן רב, ועכשיו הם וסער מקבלים את הסכמת בנט.

עוד הוסכם לקבוע הוראת מעבר שתחול במקרה שבו ראש ממשלה כבר עבר את מסגרת שמונה שנות הכהונה עוד לפני שנחקק החוק המדובר – הוראה שרלוונטית לראש הממשלה בנימין נתניהו. כדי שהחוק לא ייחשב פרסונלי ויותקף בבג"ץ, הוסכם שאם ראש ממשלה כבר כיהן שמונה שנים עוד בטרם שנחקק החוק, הוא יוכל לכהן תקופה מסוימת נוספת (עדיין לא הוחלט מה אורכה), כך שהדבר לא ימנע מנתניהו התמודדות בבחירות הבאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים