שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "הרגשתי את הדקירה ואת הסיבוב של הסכין מניסנקורן"
לא נואש
יו"ר 'כחול לבן' אינו ממהר לשום מקום ומבהיר, "ביום שהחברה בישראל תחליט שהיא לא רוצה אותי יותר שם, זה השלב שבו אני אלך – גם בן גוריון ושרון הפתיעו"
הקול אנטי-ביבי, המעשים אנטי-בני. אבי ניסנקורן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מתייחס לראשונה למצבו הפוליטי העגום ובראיון ליובל קרני ב'ידיעות' הוא עורך חשבון נפש, מנתח את מצבו הפוליטי בראיה מפוכחת ומבהיר, אני כאן כדי להישאר.

"אני ממשיך עד הסוף. גם בן־גוריון ירד לנגב וחזר, במשך שנים ארוכות אריק שרון אכל בכנסת ארוחות צהריים עם עוד בן אדם אחד, שכן לא היה לו עם מי לדבר, הוא נשאר, והמשיך". גנץ מבהיר, כי בכוונתו להתמודד במערכת הבחירות הנוכחית 'עד הסוף' גם אם יגיע לנקודה שבה יראה שאין לכחול לבן סיכוי לעבור בהרבה את אחוז החסימה.

"אני משרת את עם ישראל, ביום שהחברה בישראל תחליט שהיא לא רוצה אותי יותר שם, זה השלב שבו אני אלך", הוא מסביר.

לדבריו, "אני חושב שיש לי תמיכה גדולה, אני חושב שאני מייצג אלפים רבים, ולהערכתי מדובר במאות־אלפים, אני מקווה שזה באמת יהיה מאות־אלפים רבים ולא מאות־אלפים מעטים, אני חושב שאני פה להרבה מאוד אנשים, שהדבר היחיד שהם מבקשים, זה את הדבר הפשוט הזה: בן אדם עם רקע ביטחוני, עם רקע מדיני, עם אחריות לאומית, עם יושרה, עם גישה ממלכתית".

גנץ נשאל על יחסיו עם אבי ניסנקורן שהיה אחד ממקורביו ומהכוחות המניעים של המפלגה, חולל את הסערות שהובילו לפירוק הממשלה וההליכה לבחירות ודקה אחרי נטש וערק למפלגה אחרת, "בשיחתנו האחרונה אמרתי לו, אבי, אני מבין שבחרת בית פוליטי חדש, אני לא יכול להגיד לך שאני לא מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין, אבל אני מכבד את ההחלטה שלך'. אמרתי לו שאני מצפה שהוא יתפטר וזה הכל".

אם כי נתניהו היה זה שבחר להתנהג כמו עקרב שעוקץ בסוף. אני עוד לא מתרסק – נקבל יותר מנדטים משנדמה לכם – לא הייתי פועל אחרת מול נתניהו גם אם הייתי יודע שניסנקורן יעזוב את המפלגה".

על השאלה אם היה חותם כיום עם נתניהו על הסכם הרוטציה הוא עונה: "זו שאלה מורכבת כי ברור שהוא רימה את אזרחי ישראל, אבל אני תמיד זוכר שמעבר לעניין הרוטציה, הממשלה השוויונית לקחה ממנו את היכולת לשלוט לבד במדינה בתקופה מהרגישות שהיו".

"אני חשפתי את פרצופו של נתניהו, אני הראשון אחרי 15 שנה שלא מאפשר לו להקים ממשלה לבדו – בסופו של דבר אני זה שגרם למחנה הזה להימצא במקום שבו הוא נמצא. בלעדיי, עם שחקנים אחרים, כל זה לא היה אפשרי".

"תראו, כשאתם מסתכלים על החלוקה של ימין ושמאל, אז נתניהו ראש הממשלה הבא, אבל אם אתם מסתכלים על אנשים שכביכול מעדיפים שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה, על פי אמירתם שלהם, אז יש סיכוי לכך שהוא לא יוכל להיות כתוצאה מזה שתהיה התחברות רוחבית גדולה מאוד".

בסיום הראיון בחר גנץ לשגר מסר לנתניהו, "פיספסת את הזדמנות חייך לרדת מהבמה הציבורית בכבוד, עם שותף הגון. לא תהיה לך הזדמנות נוספת. לאזרחי ישראל מגיע יותר".

יצוין, כי במפגש עם פעילי מפלגתו שלשום, התייחס גנץ ל'תקופה הקשה' שעוברת על מפלגתו בצל העזיבות ותוצאות הסקרים וכשהוא 'מכין' אותם לימים מורכבים אמר, "זה נחמד כשהיה הפנינג ויש אלפים שמתכנסים ואתה מרגיש שאתה במשהו גדול, וזה מאתגר כשזה יותר קשה. האמת צריכה להיאמר, זה פחות גאווה ללכת להגיד היום אני עם בני גנץ, אבל בכל זאת אני בוחר להמשיך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים