שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ: "השתיקה מייצרת רוח גבית לטרור"
בנאום לשגרירים
12 שגרירים מהאו"ם אותם מארח השגריר גלעד ארדן, נפגשו עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, לסקירה על ההתיישבות ביהודה ושומרון. "נפעמנו מהקשר שלכם למקום"
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ | צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מארח בימים אלה בישראל את מקביליו, שגרירי מדינות באו"ם, במטרה להכיר את ישראל. מדובר בשנים עשר שגרירים שהגיעו עם בני הזוג שלהם כאורחי השגריר ארדן.

במסגרת הביקור הם נועדו אתמול (ראשון) למפגש ארוך עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, אותו הזמין ארדן כדי לדבר על ההתיישבות ועל החיים שם. במפגש נכחו שגרירי האו"ם של המדינות ארגנטינה, אלבניה, בולגריה, קרואטיה, הונגריה, אקוודור, נאורו, קוראיה הדרומית, פלאו, סמואה, אורוגאווי, וזמביה.

המפגש ארך כשעתיים ובמהלכו גילו השגרירים עניין רב בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. גנץ הציג להם את נתוני ההתיישבות ואמר כי פתרון שתי המדינות אינו רלוונטי. "מי שמדבר על פתרון שתי המדינות לא מעודכן. כדי לשמור על יציבות האזור הזה דורש פתרונות אחרים. לכם יש חלק חשוב בזה. כאשר אתם עוסקים בהקמת מדינה פלסטינית, זה נוטע תקוות שוא אצל הערבים והם מגבירים את האלימות ומעשי הטרור נגדנו" אמר.

ראש מועצת בנימין הרחיב בנושא פיתוח התשתיות באזור וקרא לשגרירים לסייע לו בפיתוח הכבישים והדרכים. "אני זה שמקדם סלילת כבישים שיסייעו לכל האוכלוסיות. מדוע אני צריך להיתקל בקשיים? אתם אלה שצריכים לסייע לי ולהיות שותפים בזה. אני קורא לכם להיות פעילים בזה וליצור שיתופי פעולה".

גם ההתחממות הבטחונית ביהודה ושומרון עלתה בשיחה. ישראל גנץ אמר לשגרירים כי "שתיקת המדינות והקהילה הבינלאומית נותנת רוח גבית לטרוריסטים הערבים. אנחנו לא שומעים את המדינות קוראות לערבים לחדול מזה. הם מרגישים כי יש מי שמגבה אותם. הרשות הפלסטינית ניזונה מזה ולכן היא מעודדת מחבלים ואנחנו משלמים בקורבנות ומשפחות שנהרסות". הוא גם התריע מפני עלילות שווא שמייצרים ארגוני שמאל קיצוני נגד מתיישבי יו"ש ואומר כי רוב החומר שמונח על שולחנות השגרירים מארגונים אלו מבוסס על שקר והסתה נגד המתיישבים"

השגרירים ניהלו שיח חיובי מאד והודו על כך שלראשונה התאפשר להם לשמוע ממקור ראשון על המציאות בשטח. "נפעמנו מהקשר שלכם לארץ. אנחנו יוצאים מכאן חכמים וזה היה עבורנו מפגש בעל ערך רב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים