שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ השתלח: "כנראה שהרב קובע ולא החוק"
עימות בישיבה
דרישות כחול לבן כתנאי להארכת הסגר: פתיחה מיידית למחוסנים של עסקים שנותנים שירות אחד על אחד, הפסקת מגבלת המרחק מהבית במיידי, לפתוח בחמישי את החינוך לגיל הרך
בני גנץ | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ כינס את שרי מפלגתו לקראת ישיבת הממשלה שתדון בהארכת הסגר ואמר כי "בדרך לתל-אביב, נסעתי ברחובות ירושלים, בני ברק ורמת גן והמציאות היא שהכל פתוח- ישראל היא לא ניו-זילנד".

לאור זאת אמר גנץ בישיבה: "אנחנו רואים שיש ירידה בנדבקים בדגש על האוכלוסייה המבוגרת. אנחנו צריכים לתגבר את צוותי החיסונים כדי להגיע לכולם. צריך לחבר בין צבע הרמזור לרמת החיסונים ביישוב. לצד זאת, נדרשת תשומת לב לנזק האגבי של הסגר".

"יש נזק ישיר של חולי קורונה, ולמחלה הזו יש גם נזק מהסגרים- דיכאון, אובדן חינוך, נשירה, פרנסה, מחלות לב והשמנה. אסור להתאהב בסגר כפתרון. זה נכון במיוחד כעת כשיש את החיסונים ואנחנו אחרי כל כך הרבה ימי סגר. כשמוסיפים לזה את השיקול הכלכלי והחברתי- יש מחיר כלכלי כבד להמשך הסגר במתכונתו".

"בגלל כל אלו, אנחנו צריכים ללכת לצעדים הבאים", הציג גנץ את תנאיו אותם הוא ידרוש החל מיום ראשון הבא: פתיחה מיידית של מסחר 1על 1 בקרב אנשים שקיבלו את החיסון בפעם השנייה, הפסקת מגבלת המרחק מהבית באופן מיידי, פתיחת המסחר באופן רחב ומפוזר – ככל שיהיו יותר מקומות פתוחים לאורך יותר שעות, נקטין התקהלות, וזאת רק בערים צהובות וירוקות.

בנושא החינוך דורש גנץ: צריך כבר ביום חמישי לפתוח את החינוך לגיל הרך, או לכל המאוחר ביום ראשון בכדי לאפשר היערכות מסודרת. צימרים במתווה משפחה. בנושא נתב"ג – צריך למצוא פתרון לביצוע בדיקות, וזה ייקח זמן ולכן צריך להאריך את הסגירה בשלב זה."

גנץ אמר במהלך הישיבה: "אנחנו צריכים להמשיך את הסגר עוד מספר ימים ולהיערך לפתיחה רחבה מיום חמישי- כולל כל המסחר בערים ירוקות וצהובות. צריך לראות מה קורה בשטח. פה זה לא ניו זילנד. אם אין סגר בפועל- צריך להיערך לפתיחה מסודרת ואכיפה שוויונית".

ב'וואלה' דווח כי בישיבה נערך עימות בין גנץ לבין שרת התפוצות עומר ינקלביץ', לאחר שהאחרונה ביקשה לקיים עוד דיון על דרישת המפלגה להתחיל ולפתוח את המשק ולשמוע עוד מומחים. גנץ השיב לינקלביץ': "אני יודע עם איזה מומחים את מדברת. מה שהם מציעים מתאים לניו זילנד ולא לישראל". הוא הוסיף והשתלח כי "בישראל כנראה שהרב קובע ולא החוק קובע. אנחנו רוצים דין אחד לכל מקום – בית"ר עילית ומודיעין עילית ומודיעין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים