שיתוף
תגובות
כללי » גנץ ומרצ נפגשו בנושא המדיני-בטחוני
"אלימות המתנחלים"
בנוגע למאחז אביתר, אמר שר הביטחון, כי ההסדר מקבע את העיקרון שקבע- שלא תהיה התיישבות בניגוד לחוק
בני גנץ וניצן הורביץ | צילום: צילום מסך המכון הישראלי לדמוקרטיה.obi Gideon GPO

שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות ניצן הורוביץ וחברי סיעת מרצ נפגשו הבוקר (חמישי) לפגישה בנושא המדיני-בטחוני. הפגישה נערכה לבקשת סיעת מרצ, וזאת בכדי לדון בנושאים מדיניים וביטחוניים אותם מוביל שר הביטחון.

שר הביטחון אמר בפתח הפגישה, כי הוא רואה חשיבות בקיום שיח פתוח בתוך הקואליציה, וכי המדיניות שלו מבוססת על שמירה קפדנית על ביטחון המדינה, לצד קידום השלום ומהלכים מדיניים שיאפשרו אותו. עוד הדגיש שר הביטחון את חשיבות השמירה על החברה הישראלית ואחדותה, על כל גווניה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הדגיש כי מרצ תמיד הובילה את המאבק לשלום ולפתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני וכך תמשיך לעשות. גם בממשלה הנושא הזה עומד בראש סדר העדיפויות של סיעת מרצ, וזו לא תאפשר פעולות חד צדדיות שיעמיקו את הסכסוך ויקשו על ישראל להגיע להסדר בעתיד. עוד הוסיף השר הורוביץ כי סיעתו עובדת בשיתוף פעולה מלא עם שר הביטחון גנץ.

שר הביטחון הציג לחברי סיעת מרצ את מדיניותו בתחום הפלסטיני, בדגש על הצורך בחיזוק היחסים עם הרשות הפלסטינית. בהקשר זה אמר, כי מתקיימת עבודת מטה בנושא. חברי מרצ העלו גם את סוגיית האלימות מצד מתנחלים והצורך לטפל בכך ביד קשה.

בהמשך לשאלות חברי סיעת מרצ, הדגיש שר הביטחון כי מערכת הביטחון לומדת בימים אלו את נושא NSO, והדגיש כי מערכת הביטחון מאפשרת רישיונות ייצוא לסייבר אך ורק לצורכי ביטחון או מניעת פשיעה. שר הביטחון ציין כי הוא ערך ישיבות עם פורום ייעודי במשרד הביטחון עוד בתחילת תפקידו, והדגיש את חשיבות השמירה על זכויות אדם במסגרת עסקאות מכירת נשק.

עוד התייחס שר הביטחון לסוגיית החוק והסדר בשטחי יהודה ושומרון. בתחום זה, אמר שר הביטחון כי מדיניותו היא אפס סובלנות לאלימות, וכי צה"ל מקצה כוחות רבים לשמירה על החוק והסדר משני הצדדים. בנוגע לבנייה בשטחים, אמר שר הביטחון, כי המדיניות שלו היא לחזק את הגושים ולתחזק את היישובים הקיימים, והזכיר, כי עמד על כך שבהסכמים הקואליציוניים תישמר האחריות על הפיקוח על הבנייה הבלתי חוקית בשטחי c בידי מערכת הביטחון והמנהל האזרחי.

בנוגע למאחז אביתר, אמר שר הביטחון, כי ההסדר מקבע את העיקרון שקבע- שלא תהיה התיישבות בניגוד לחוק, תוך שמירה על שלמות העם והקואליציה, והימנעות מאלימות. גנץ הדגיש, כי עתיד המקום נבחן כעת במוסדות התכנון, וכי החלטה תתקבל אך ורק לאחר סיום סקר הקרקעות בהתאם לחוק וככל שיתאפשר. גנץ עידכן את סיעת מרצ כי צה"ל מתחקר את נושא העלייה על הקרקע במקום.

עוד העלה שר הביטחון בפגישה את הצורך, לשתף פעולה בנושאים של שמירה על שלטון החוק וכן הציג להם את מתווה השירות הכולל שבכוונתו לקדם, שישמור על צבא העם ויתאים את השירות לכלל האוכלוסייה ולצרכים של מדינת ישראל בשבעים השנים הבאות.

שר הביטחון גנץ הודה למשתתפים בפגישה וסוכם על המשך עמידה בקשר על כלל הסוגיות שהועלו, שיטופלו על ידי הגורמים הרלבנטיים במערכת הביטחון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים