שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק להגבלת 'פייק ניוז' ובחירות בעוד חודשיים
מכוון לליכוד?
יו"ר 'כחול לבן' הנחה את אנשיו לקדם חקיקת בזק שתגביל הפצת 'פייק ניוז' בבחירות הקרובות ותגביל את יחידת המימון של המפלגות: "הצעות חוק שיטהרו את הליך הבחירות"
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

בניגוד להערכות במערכת הפוליטית כי מהלכיו האחרונים של בני גנץ נועדו לצורך הפעלת לחץ על בנימין נתניהו, כאשר תוצאות הסקרים האחרונים והחשש מפני הליכה לבחירות מרחפים כל העת לנגד עיניו, הבוקר כך נראה החליט בני גנץ ללכת על כל הקופה ולהמר על מה שעוד נשאר מיוקרתו הפוליטי.

ביממה האחרונה הנחה בני גנץ את חברי מפלגתו לגבש תכנית חקיקת בזק לשבועיים הקרובים, כאשר בתווך ניסיונות ומאמצים להקמת ממשלחה חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

המטרה: הפעלת לחץ על נתניהו ולחלופין על המפלגות החרדיות על מנת שהם יפעילו לחץ על ראש הממשלה להתפשר מולם בענין התקציב ובכך להביא לדחיית הבחירות.

בהודעת 'כחול לבן' נכתב, כי "המפלגה מקדמת כעת שתי הצעות חוק חדשות שיטהרו את הליך הבחירות הקרובות, מתוך רגישות למצבם של אזרחי ישראל".

ב'כחול לבן' מסבירים, כי ההצעה הראשונה שתקרא "הצעת חוק תעמולה דיגיטלית", נועדה להתאים את חוק דרכי תעמולה להתפתחויות השיווק הדיגיטלי בפרט ולמנוע מניפולציות על התודעה ועל תהליכי הבחירה, פגיעה בפרטיות וחוסר שקיפות.

"המניפולציות מתבטאות בתופעות של חדשות כזב או מידע מטעה ומוטעה שנפוצים ברשתות החברתיות ובשימוש במערכות אלגוריתמיות המבוססות על ניתוח של מידע אישי ונתוני עתק כדי להשפיע באופן מדויק על קבלת החלטות של פרטים", מסבירים בכחול לבן, ומוסיפים כי "ההצעה המדוברת, מציעה שקיפות וסימון של תעמולת בחירות בדיגיטל ומתן סמכות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לתת צווי מניעה על הפרת חוקי תעמולה בדיגיטל ושימוש במאגרי מידע".

ההצעה השניה, נועדה להגביל את יחידות המימון לכל מפלגה בבחירות לכנסת ה- 24 לאור העובדה שמדובר בתקופה של משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים. עוד מוצע, הסדרת מנגנון הפחתה דיפרנציאלי מתקציב המפלגות במערכת הבחירות.

במהלך ביקורו בנתב"ג השיב גנץ לשאלת 'ויינט' על מועד הבחירות לכנסת, והשיב כי הנחה את יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, לנסות לקבוע את מועד הבחירות לסוף חודש פברואר, "הקצר ביותר מבין המועדים שניתן לנקוב כדי למנוע מערכת בחירות ארוכה ויקרה בעיצומה של מגפה", כלשונו.

לדבריו, בשל מגבלות הקורונה ייתכן שוועדת הבחירות תצטרך לפרוס את ימי ההצבעה ליומיים במקום ליום אחד, מה שיוביל לעלות גבוהה מבדרך כלל: "את העלות הזאת נציע לממן על חשבון התקציב שמקבלות המפלגות לבחירות".

על נאום נתניהו אתמול אמר, כי "לאורך כל הנאום ראש הממשלה לא אמר אמת. כחול לבן לא הפרה מעולם את ההסכם הקואליציוני ואם הייתה הפרה אחת, ולו הקטנה ביותר, שיואיל בבקשה לפרט מה היא. העובדה שאין תקציב היא פשע כלכלי והיא נגרמה מעובדה אחת פשוטה שנתניהו לא מוכן לפנות את בלפור ולא מתכוון לעמוד בהסכם שעליו חתם".

"עליי כבר לא יוכלו להגיד שלא ניסיתי לעבוד איתו בצורה הכי עניינית שאפשר", הוסיף גנץ שחזר על כך שהמשבר ניתן לפתרון אם ראש הממשלה יאות להעביר תקציב, "התקציב במשרד האוצר מוכן ובלתי מתקבל על הדעת שהוא לא יאושר מסיבות לא ענייניות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים