שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » גנץ חתם – יהודי נשלח למעצר מנהלי ללא אישום
שערוריה
צעיר יהודי כבן 21 לפני כשלושה שבועות ע"י השב"כ, שניסו לייחס לו עבירות של הצתה ותקיפת פעיל שמאל. לאחר שלא הצליחו לגבש כנגדו כתב אישום, חתם גנץ על צו מעצר
בני גנץ | צילום: MSC

פעיל ימין נעצר לפני כשלושה שבועות ע"י השב"כ, בחקירות ניסו לייחס לו עבירות של הצתה ותקיפת פעילי שמאל. תחילה היה הצעיר בצו חריג אשר אסר עליו לפגוש בעו"ד כשבוע, ולאחר מכן המשיכה חקירה השב"כ עוד כשבועיים, אשר בסיומה הצהירה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד הצעיר.

היום, לאחר שלא הצליחו לגבש כנגד הצעיר בן ה-21 כתב אישום, חתם שר הביטחון על צו מעצר מנהלי המורה כי היהודי ייעצר במעצר מנהלי לחודשיים – ללא כל אישום וללא הליך פלילי כנגדו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "זה פשוט בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. מתחילים בהליך פלילי, נכשלים באיסוף ראיות והעמדה לדין, ואז עוקפים את בית המשפט באמצעות מעצר מנהלי. או תגישו כתב אישום או תשחררו".

עו"ד אסף גונן, אשר מייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו מסר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהלות, השב״כ, הפרקליטות ומשטרת ישראל בתיק הזה. התנהלות זו מתאימה למשטרים אפלים ולא למדינה דמוקרטית ומתוקנת. הלקוח שלנו היה עצור במשך 20 יום בתנאים קשים מאוד כאשר טענו לאורך כל הדרך שאין ראיות בתיק להגשת כתב אישום, למעשה אין ראיות בכלל. יובהר שאנחנו נילחם בהחלטה להשאיר את הלקוח שלנו במעצר מינהלי בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו".

ארגון חוננו הוסיפו: "לא צריך להרחיק למזרח אירופה כדי לראות איך מתנהלות דיקטטורות. אוי למדינת ישראל ששר הביטחון שלה חותם על צו כל כך דיקטטורי ואנטי אנושי. הדלת המסתובבת מבית היוצר של שב״כ וימ״ר ש״י הגיעה לשיא חדש – כשאין ראיות – יש דיקטטורה מנהלית. דבר שאינו קיים באף דמוקרטיה בעולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים