שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "יחסינו עם הפלסטיניים הם קריטיים"
אי אמון
שר הביטחון בני גנץ השיב היום (שני) על הצעת אי אמון שהוגשה בנוגע לשיח שאותו הוא מקיים עם הרשות הפלסטינית מאז כניסתו לתפקיד
בני גנץ ואבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק - ערוץ כנסת

שר הביטחון בני גנץ השיב היום (שני) על הצעת אי אמון שהוגשה בנוגע לשיח שאותו הוא מקיים עם הרשות הפלסטינית מאז כניסתו לתפקיד.

גנץ אמר: "נרצה או לא, הרשות הפלסטינית היא ההנהגה הלגיטימית והמוכרת של השכנים שלנו ולאורך השנים, בכל ממשלות ישראל מאז שהיא קיימת, יש לנו תיאום ושיתופי פעולה איתה, לצד מחלוקות עמוקות וקשות. גם הנהגת הרשות הפלסטינית יודעת, שכדי להתקדם ולפתח את היחסים איתנו, עליה להגביר את המאבק הביטחוני בטרור, להפסיק את התשלומים למשפחות המחבלים ולבלום את התהליכים הבינלאומיים נגדנו".

"לצד זאת, בניגוד למי שניהלו תהליכים מתחת לשולחן – אני בחרתי לנהל אותם בגלוי ברמאללה ובראש העין. לתאם, לעבוד בשיתוף פעולה, לחזק את הכלכלה – וגם לדרוש תמורה. ההחלשה ארוכת השנים של הרשות הפלסטינית, והסתרת היחסים, חיזקה את החמאס, פגעה בביטחון ישראל ונכשלה במבחן התוצאה".

גנץ הוסיף: "חיזוק הקשר עם הרשות הפלסטינית תוך עמידה על עקרונותינו, תורם גם לקשרים המדיניים והביטחוניים שלנו. הסכמי אברהם, שטוב שעשה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שקידם אותם, התאפשרו בין היתר משום שמנענו צעדים חד צדדיים של סיפוח. בכל פגישה ושיחה שלי עם גורמים אמריקאים, אירופאים ונוספים, הם מתמקדים בנושא, שואלים ומתעניינים, ומחזקים את המהלכים האלו ככאלו שתורמים ליציבות האזורית".

"גם אם נעצום עיניים ונגיד שהפלסטינים לא מעניינים את העולם – המציאות שוב ושוב הוכיחה ומוכיחה לכולנו אחרת. וגם אם את העולם הם לא מעניינים – יחסינו עם הפלסטיניים הם קריטיים לביטחוננו, לעתיד ילדינו ולאיך תיראה מדינתנו".

בסיכום הדברים אמר גנץ: "לא נקדם כעת הסדרים מדיניים, אך חובה עלינו לשמור על קשר שיאפשר אופק מדיני, שיבטיח את ביטחוננו, את עוצמתנו הבינלאומית ואת המשכו של החזון הציוני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים