שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ יטוס מחר בלילה לביקור של יום בארה"ב
רשמית
בפגישות ינהל גנץ שיח אסטרטגי בנושא ההסכם המתהווה עם איראן, שמירה על העליונות הביטחונית של ישראל ויציבות המזרח התיכון.
תגיות:
גנץ ואוסטין | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ימריא מחר (רביעי) בשעות הלילה לביקור בזק של יום בארצות הברית בו ייפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין ועם היועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן – כך נמסר הערב רשמית מלשכתו

על פי ההודעה, בפגישות ינהל גנץ שיח אסטרטגי בנושא ההסכם המתהווה עם איראן, שמירה על העליונות הביטחונית של ישראל ויציבות המזרח התיכון. עוד עתיד גנץ לדון עם בכירי הממשל על התוכנית שגיבש במערכת הביטחון להבאת שקט ארוך טווח ברצועת עזה והשבת הבנים, תוך חיזוק ברית המתונים והרשות הפלסטינית.

גנץ תקף מוקדם יותר את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד המגעים של ארצות הברית עם איראן ואמר כי "איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל, ועדיין, ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור ברדיוס של 1500 ק"מ מירושלים".

"ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור. ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל", דברי גנץ.

נתניהו אמר בטקס חילופי ראש המוסד: "האיום הגדול ביותר עלינו, זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני. בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, או בין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף".

"אתם עושים את זה, דיברנו אתמול על פעולות שנעשו והפעולות האלה חייבות להימשך. אמרתי את הדברים האלה לידידי מזה 40 שנה ג'ו ביידן ואמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה".

"אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר. זה נופל קודם כל עליכם, על ההנהגה המדינית של מדינת ישראל, ועליכם דדי – אתם צריכים לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני", דברי נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים