שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ יצא ממשרד התקשורת; סמכויות למנכ"ל
"כאוס שלטוני"
גנץ מסרב למינוי שר תקשורת ולראשונה ממועד כינון המשרד האציל סמכויות למנכ"לית המשרד: "נתניהו פוגע בציבור ממניעים אישיים ומשפטיים"
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

מ"מ שר התקשורת בני גנץ שמסיים את תפקידו הערב, ערך ישיבה עם מנכ"לית המשרד ובכירי המשרד הערב, בכדי "לנקות שולחן" לקראת ואקום שלטוני שצפוי בשל סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שר תקשורת קבוע, מפני שגנץ מתעקש לדרוש זאת בצמוד למינוי שלו לשר משפטים קבוע, למרות שהמינוי שלו כמ"מ במשרד המשפטים בתוקף עד 1 באפריל. גנץ חתם על שורה של החלטות על מנת לאפשר המשך תפקודו התקין של המשרד בעת הנוכחית.

עוד סיכם גנץ את תקופתו במשרד, במסגרתה קידם שורה של החלטות משמעותיות לאזרחי ישראל ולשוק התקשורת, וביניהם: אושר מתווה הסיבים בקריאה שניה ושלישית – מהלך שהיווה את יריית הפתיחה להאצת קצב פרישת הסיבים האופטיים במדינת ישראל וכניסתה של חברת בזק למרוץ. אישור עסקת הוט-IBC – תרומה משמעותית להגברת התחרות בשוק אשר בין השאר האיצה בבזק לקבל החלטה לפרוש סיבים. תקנות פטור מרישוי – רידוד הרגולציה, הפחתת יוקר המחייה, הקלות ביבוא פרטי ומסחרי. הרחבת שטח הכיסוי הסלולרי ל- 95% בישראל, לרבות איו"ש ו"כבישים אדומים". לראשונה הוענקו רישיונות מיוחדים לפרישת פס רחב לחברות לוקאליות – הרישיונות יאיצו ויגבירו את קצב הפרישה בישובים בפריפריה, בכפרים ובישובים בפזורה.

הוקם צוות בין משרדי להסרת חסמי פרישה לתשתיות סלולר (אישור תמ״א ומדיניות רישוי חדשה לפרישה סלולארית) מתוך תפיסה שתשתיות תקשורת הן תשתית לאומית שחייבת להילקח בחשבון בדיוק כמו מים וחשמל. חולקו כ- 12.5 מיליון ש״ח לעידוד סטארטפים לפיתוח ויזמות בסביבת דור 5 על מנת לשמור ולחזק את מעמדה של ישראל כפורצת דרך בהייטק ולעודד את האקו-סיסטם סביב הפרישה של הדור החמישי. סוף עידן הטלפון הציבורי בנוף הישראלי – הוחלט על פינוי המכשירים שהיוו מטרד סביבתי מהמרחב הציבורי. תקנות התאמה – הקלות ליבואנים ולצרכנים של ציוד תקשורת.

לצד זאת, עם עזיבתו של גנץ ישנן סוגיות שלא יוכלו להיות מקודמות כגון: רפורמת ביטול הפרדת ספק ותשתית. פגיעה קשה באיכות השרות לציבור ופגיעה בפוטנציאל להפחתת מחירים. עדכון תעריפי הטלפוניה הנייחת של בזק שצפוי להוריד את מחירי הטלפון הקווי ב- 40%.

תיקון חוק האסדרה ברישוי – רפורמה שמהווה מהפכה בהפחתת רגולציה, בתחרות ובאפשרות לכניסת שחקנים קטנים לשוק התקשורת. תתעכב ההחלטה לגבי סגירת רשתות דור 2- 3 – המשמעות: לא יפונו תדרים חדשים לדור 4 ו-5 ולחברות לא תהיה ודאות לתכנון וניהול ספקטרום התדרים שלהם בסלולר. ועדת פולקמן – עדכון הרגולציה הארכאית בתחום השידורים תידחה באופן משמעותי.

במשרד אמרו כי "האצלת הסמכויות למנכ״לית המשרד היוותה מוצא אחרון על מנת לאפשר למשרד המשך תפקוד מינימאלי עד למועד שימונה שר, ללא האצלת הסמכות, ובהינתן צורך בקבלת החלטה רגולטורית זו או אחרת, המשרד לא יוכל להתערב בנושא". גנץ ביקש להודות לצוות המקצועי במשרד, לכלל עובדי המשרד ולמנכ״לית המשרד לירן אבישר בן חורין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים