שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ: "יש מקום בירושלים לבירה פלסטינית"
בראיון לעיתון סעודי
מראיון שהעניק לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' עולה כי גנץ סבור שיש מקום בירושלים לבירה פלסטינית • עוד אמר, כי הוא "מאוד מבקש" לבקר במדינות ערביות "באופן פומבי"
בני גנץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ סבור כי יש מקום בירושלים לבירה פלסטינית. כך עולה מדברים שאמר בראיון לעיתון הסעודי 'א-שרק אל-אווסט', תוך שהוא מציג את משנתו והשקפת עולמו לפתרון הסוגיה הפלסטינית.

במענה לשאלת המראיין הבהיר גנץ כי ישראל לעולם לא תחזור לקווי 67', אך ייתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים. באשר לסוגיית ירושלים אמר גנץ, כי "ירושלים תישאר מאוחדת – אך יש בה גם מקום לבירה פלסטינית".

גנץ קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להצטרף למגמה בעולם הערבי לנורמליזציה עם ישראל ולא להישאר מאחור.

"באופן כללי", הבהיר גנץ, "מה שאנחנו מבקשים כל העת זה ביטחון. אנו זקוקים לערבויות אמתיות לביטחון עתידי בכל הסדר. כמובן, אפשר לדבר על החלפת קרקעות, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות 1967 לא יחזרו. אבל תמיד יש אפשרות למצוא פשרות".

גנץ נשאל לעמדתו בתכנית הסיפוח ואמר: "אתה יודע שהתנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה, לפני שהועלתה דרישת איחוד האמירויות ולפני שנתניהו הסכים להקפאה. התנגדנו להכשרת מאחזים. אנו רוצים להרחיב את הישות הפלסטינית מבחינה גיאוגרפית, כדי לאפשר לה לקיים חיים נוחים ללא מכשולים".

"אני גר בראש העין על הגבול עם הגדה, יש לי חברים בטייבה ובעראבה ואני מבקר אותם והם מבקרים אותי ואני רוצה שזה יקרה גם עם שכם וחברון ורמאללה", אמר שר הביטחון.

לשאלת המראיין, "מתי נתניהו יאפשר לך לבקר במדינות ערב והאם ביקרת במדינה ערבית כלשהי?", השיב שר הביטחון: "ביקרתי בכל מדינות ערב, אך במסגרת ביצוע משימות צבאיות, ואני מאוד מבקש לבקר אותן בפומבי, באופן רשמי, ידידותי ושלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים