שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ: "להראות לאיראן שהזמן משחק לרעתם"
קורס 183
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס "מסדר כנפים": פעולות רבות ומבצעים רבים שהשתיקה יפה להם, מוכיחים את היכולת של חיל האוויר שלנו להגיע לכל מקום בכל מצב
| צילום: דובר צהל

היום בשעות הצהריים התקיים  "מסדר כנפיים", סיום קורס טיס מספר 183, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס ואמר כי "ישראל מעולם לא חרחרה מלחמה, תמיד סמכה ועבדה עם בעלות בריתה ובראשן ארצות הברית, ותמיד התנהלה באחריות בינלאומית ולקחה אחריות לעצמה על ביטחון אזרחיה.

"כך נמשיך לפעול גם כעת מול האיום שמבקשת איראן להציב על העולם, המזרח התיכון ועלינו. איראן משחקת על זמן – והאחריות המשותפת שלנו, של המעצמות ושל מדינות האזור, היא להפוך את שעון החול, ולהראות לראשי המשטר באיראן שהזמן משחק דווקא לרעתם. על דרכי הפעולה הנכונות לעשות זאת, אנו דנים עם שותפינו, ממש בימים אלו".

עוד אמר שר הביטחון: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בשנה האחרונה, חיל האוויר התאים את המוכנות לאתגרים הגדולים שעומדים מולנו. במסגרת ההצטיידות שלקחנו על עצמנו בתר"ש תנופה שמוביל הרמטכ"ל, מיקדנו את האימונים באתגרי העתיד ובשילוב בין אוויר, ים, יבשה ומודיעין; ואת הרכש של אמצעי הלחימה, החימושים וכלי הטיס – לצרכים המבצעיים ולעשורים הבאים.

"באמצעות הרכש, האימונים ושיתוף הידע עם מדינות נוספות ובראשן ארה"ב, ישראל שומרת על עליונותה הביטחונית באזור, שהיא קריטית ליציבות המזרח התיכון וקריטית לקיומה וביטחוני של ישראל".

בנאומו התייחס שר הביטחון לחשיבות המרכיב האנושי, וביקש להודות למפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין שזהו מסדר הטיס האחרון שלו כמפקד החיל. גנץ אמר לנורקין, כי: "כמפקד הבאת לשינויי תפיסה ביכולות הלחימה, וידעת איך לרתום את המדיניות ואת עוצמת החיל לשיתופי פעולה אסטרטגים ופורצי דרך עם מדינות נוספות".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג שהשתתף בטקס התייחס לאיום האיראני ואמר כי "פעולות רבות ומבצעים רבים שהשתיקה יפה להם, מוכיחים את היכולת של חיל האוויר שלנו להגיע לכל מקום בכל מצב, הן בשעת מלחמה או מבצע, והן – ולפעמים אפילו ביתר שאת – במלחמה העיקשת והחשובה המכונה המב"מ –  המערכה שבין המלחמות, בה נוטל חיל האוויר בהצלחה תפקיד חיוני מאין כמותו.

"היכולת הזו חשובה לנו פי כמה בעת הזאת, כשבימים אלה ממש התמנון האיראני ממשיך לשלוח זרועות בכל רחבי המזרח התיכון. איראן היא פצצת זמן מתקתקת שמאיימת על ישראל ועל המזרח התיכון כולו. הנושא הזה מוסכם בקרב החברה הישראלית ובקרב הנהגתה. אני עוקב אחרי המשא ומתן שמתנהל סביב הסכם הגרעין, וקורא לקהילה הבינלאומית לא ללכת שולל ולא להקל ראש בחומרת האיום. את סכנת הגרעין האיראני יש לנטרל אחת ולתמיד, עם הסכם או בלעדיו. אסור לאפשר לאיראן להשיג יכולת גרעינית".

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי שנאם בטקס אמר כי "צה"ל מסכל פיגועים בפנים הארץ ולאורך גבולותיה על בסיס יומי, ופועל להשמיד איומים בכל רחבי המזרח התיכון מסביב לשעון. דוגמה מובהקת לכך היא הפעילות המדויקת והמהירה של כוחות צה״ל, השב"כ והמשטרה בשבוע האחרון שהובילה לתפיסת המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הטרור בשומרון".

עוד הוסיף הרמטכ"ל ואמר אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומחזק אותה, ובאותה נשימה ראוי שנזכור שמידי לילה מתבצעים עשרות מעצרים ופעילות סיכול המונעת פיגועים מסוג זה מבעוד מועד. כל פעילות כזו כרוכה במודיעין מתוחכם, ביכולות מבצעיות גבוהות וברוח נחושה של הלוחמים".

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "בשנה האחרונה פעל חיל האוויר מבצעית בהיקפים נרחבים במגוון זירות וטווחים, פגענו פגיעה קשה באלו שקמו לאיים עלינו ברצועת עזה, כשלחמנו במבצע" שומר החומות", עם כוח אווירי עוצמתי ומדויק. לאורך השנה מימשו מטוסינו ולוחמינו את יעדיה האסטרטגיים של מדינת ישראל בזירה הצפונית תוך פריצות דרך חוזרות ונישנות. לצד האיומים והאתגרים המבצעיים מונחות לפתחנו גם הזדמנויות אסטרטגיות.

"חיל האוויר, הנושא על כנף אחת יכולת קטלנית ומדויקת, מביא בימים אלו על הכנף השנייה את בשורת שיתוף הפעולה האווירי, האיזורי והעולמי. שיתוף הפעולה האווירי הוא גשר ליציבות איזורית ומפתח ליכולתנו לבנות את הכוח, לפעול מבצעית ולהוות נכס עבור המדיניות הישראלית. בוגרות ובוגרים, בעוד רגעים אחדים אענוד לכם את הכנפיים ותצטרפו לנבחרת של לוחמי ולוחמות צוות האוויר. זוהי נבחרת המחייבת דוגמה אישית, תחקור ללא פשרות, מקצוענות, רעות ודרך ארץ.

"היום, כשזהו מסדר הכנפיים האחרון שאשתתף בו כמפקד החיל, אני חש ביתר שאת את משא האחריות המונחת על כתפינו. אחריות על הגנת העם והארץ, וחיזוק בטחונה של המדינה. אני יודע שאתגרי העתיד יהיו מורכבים יותר, וכשאני מביט בכם אני חש ביטחון גמור שתדעו לשאת על כתפיכם את משימות החיל. יחד נוכל לכל אתגר. בוגרות ובוגרים – אני מאוד גאה בכם, אני מאוד אוהב אתכם, עלו והצליחו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים