שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » גנץ: "לישראל אין שום קשר לשפיכת הנפט"
גנץ מתייחס
שר הביטחון: "הזרועות של איראן מתפשטות בכל המרחב. בציר היבשתי הם מתחזקים מליציות בעיראק ובסוריה, ושולחים אמל"ח ללבנון דרך הים. אנחנו פועלים לשבש"
תגיות:
בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ קיים הערב (מוצאי שבת), שיחה עם אלוף (במיל') עמוס ידלין בנושא הגרעין האיראני ואתגרי הביטחון: "איראן גרעינית, או על סף הגרעין, היא קודם כל בעיה עולמית, אחר"כ אזורית והיא כמובן גם אתגר למדינת ישראל. לא נכון לנו לבוא לזה לבד. מדינות המפרץ מוטרדות מזה, מדינות העולם החופשי מוטרדות מזה".

"אם לאיראן תגיע סף גרעני זה פוטנציאל לאיום קיומי. יכול להיות שאיראן רציונלית, אבל המטריה ההרתעתית הזו תאפשר להם לפעול מכל רחבי המזרח התיכון, לפתוח זירות נוספות מעיראק ומתימן. ולכן זה פוטנציאל לסיכון קיומי של ישראל.

בנוגע לשיח על ההסכם עם איראן אמר גנץ: "לאמריקה יש יכולת להפעיל לחצים ישרים על איראן, ישירים על איראן ולרתום מדינות נוספות, ולהגיב בעוצמה גם על מתקפות קינטיות. אם ארה"ב תפעל כך, אני מעריך שנראה 'מצמוץ אסטרטגי' בצד האיראני. לצד זאת, כשר ביטחון אני מוודא שהמערכת הצבאית עושה את ההכנות לכל תרחיש".

בנוגע לפיצוצים במיכליות הנפט: "הזרועות של איראן מתפשטות בכל המרחב. בציר היבשתי הם מתחזקים מליציות בעיראק ובסוריה, ושולחים אמל"ח ללבנון דרך הים, האוויר וביבשה. משמרות המהפכה עוסקות כל הזמן בבניית יכולות ברחבי המזרח התיכון, כולל חימוש ותמיכה של החות'ים בתימן שתוקפים את הסעודים".

"אנחנו ערוכים גם לאפשרות של מתקפות מהאזור הזה. ואנחנו פועלים לשבש אמל"ח והתפתחות מבצעית ויכולות צבאיות- אוויר, ים ויבשה. אני לא אומר מה עשינו ומה לא עשינו. לנו יש חובה לפעול בכל הזירות. אני לא יכול להתייחס באופן קונקרטי אבל אני יכול להגיד בצורה חד משמעית, ישראל איננה אחראית לשפיכת הנפט שהגיע לחופים. אין לנו שום קשר לאירוע הזה".

בנוגע לטיסת ראש הממשלה בסעודיה מבלי לעדכן את גופי הביטחון אמר גנץ: "זה מעשה חסר אחריות שיכל להביא גם לאסון. ראש ממשלה עוזב את המדינה, עולה לאוויר, עלול להימצא בניתוק קשר, ואני לא יודע שאני ממלא מקום שלו".

בנושא ההדלפות מישיבות הקבינט והדלפת המצגת בצוק איתן אמר גנץ: "ההדלפות מישיבות ממשלה, ומקבינט מדיני-ביטחוני בפרט, זה דבר חמור. אנחנו עושים ישיבת ממשלה. זו הפכה לישיבה פתוחה לכולם. לדעתי זו רעה חולה. צריכים בטח בדיונים מדיניים-ביטחונים שזה יהיה סגור לחלוטין".

"מאוד חשוב לנו בממשלה לשמוע את האמת מהדרגים המקצועיים באופן החד ביותר. הדרך היחידה שהאמת תיאמר היא שהדיון יהיה סגור. אני חושב שמי שהדליף, הוא גם זה שהיה יכול לבקש חקירה על זה. ואני חושב שזה מבית מדרשו של מי שלא סיפר על ה-f35 לאמירויות. הביטחון הוא לא חלק מהפוליטיקה. כשמגיע טיל מעזה, מאיראן או מלבנון הוא לא בוחר צד פוליטי. אנחנו לא יכולים לשחק בדבר הקדוש הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים