שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ מאשים: נתניהו לא עדכן את מערכת הביטחון
עסקת ה-F35
גנץ מאשים את נתניהו בהסתרת מידע ממערכת הביטחון על עסקת המטוסים שדרשו האמירתיים כמחווה להסכם עם ישראל • נתניהו: "האמריקנים פנו אלינו בענין רק לאחר החתימה"
בני גנץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אם היינו עוד זקוקים להוכחה ניצחת כי פיזורה של הכנסת והליכה לבחירות הינם עובדה מוגמרת, הרי שאמש היה זה שר הביטחון בני גנץ שבהאשמה חסרת תקדים האשים את נתניהו בלא פחות מהפקרת ביטחון ישראל בכל הקשור לשלום עם האמירויות ועסקת מטוסי ה-F35 שבעקבותיה.

בדברים שנשא אמש אמר גנץ באופן הכי ברור וחד שיש, את הדברים הבאים: "כשר הביטחון אני קובע שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה".

עוד אמר, כי "רק לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקאי", וכאילו לא די בכך, הטיל גנץ את המסקנות הברורות שלו בענין כשהוא קובע, כי "לו היה למערכת הביטחון את המידע- היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך. אני גאה על פעולתנו המהירה והיסודית שהובילה להסכם שחתמתי ביום חמישי עם שר ההגנה האמריקאי שיבטיח את יתרונה האיכותי של מערכת הביטחון וצה"ל לעשרות השנים הבאות."

כזכור, בסוף השבוע יצא שר הביטחון גנץ לביקור בזק בוושינגטון שם נפגש שם מזכיר המדינה פומפאו כשבסיומה יצאו השניים בהצהרה משותפת המבטיחה את מחויבותה של ארצות הברית לעליונותה של ישראל לעשרות השנים הבאות.

מתברר, כי יציאתו התכופה של גנץ לוושינגטון הייתה לאור ההבנה כי בניגוד לדברי ראש הממשלה והכחשותיו הנמרצות, ארצות הברית כן התחייבה לאמירתים על מכירת מטוסי ה-F35 המתקדמים כמחווה להסכמי השלום שחתמה עם ישראל.

בתגובה להאשמותיו של גנץ הגיב ראש הממשלה ואמר, כי "אין יסוד לשום אמירה כזאת שהיה איזה מו"מ חשאי, או שהסתרנו משהו. לא היה מו"מ כזה". ע

עוד אמר נתניהו, כי "לא הייתה גם שום התניה מצד האמירויות להסכמה ישראלית למכירת F35 או כל מערכת נשק אחרת, כהתניה להסכם שלום. לא הייתה התניה כזאת, ולכן הסכמה כזאת לא ניתנה. רק לאחר חתימת ההסכם, האמריקאים פנו אלינו ואמרו לנו שהאמירויות, שמבקשים כל הזמן לקבל את ה- F35, ביקשו מאיתנו לשקול את הדבר הזה בצורה מעשית. אנחנו שלחנו, אנחנו זה אני ושר הביטחון בני גנץ, שלחנו משלחת מקצועית של משרד הביטחון לוושינגטון, שדנה עם הפנטגון בשלושת השבועות האחרונים, באופן רצוף ואינטנסיבי, על כל הנושאים הללו".

נתניהו המשיך ואמר: "רק אתמול ניתנה ההסכמה שלנו. בעקבות סיום עבודת המשלחת, בעקבות הבטחת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל, והבטחת העליונות הצבאית של ישראל במרחב – רק אתמול נתנו את הסכמתנו לעסקה הזאת. ולכן, כל האמירה הזאת היא פשוט חסרת בסיס. זה פשוט לא מבוסס על שום אמת. האמת היא פשוטה: לא הייתה הסכמה כזאת, לא הייתה התניה בהסכמה כזאת. היא ניתנה רק אתמול לאחר מו"מ ממושך של גורמי המקצוע במשרד הביטחון, שעשו דרך אגב, עבודה מצוינת".

בסיום דבריו, הביע נתניהו דברי שבח והערכה לשר הביטחון גנץ, על "חזרתו מוושינגטון עם הישגים חשובים מאוד".

מסתבר שבהמשך לרוח העוינת שנשבה בשבוע האחרון בין מרכיבי הקואליציה והמסר של גנץ כי הוא אינו חושש מהליכה לבחירות אם הממשלה תמשיך שלא לתפקד, על אף סקרי דעת הקהל המלמדים כי מפלגתו 'כחול לבן' תשלם על כך מחיר אלקטורלי, נראה כי חלק מהאסטרטגיה של גנץ היא לפגוע בנתניהו במקומות הרגישים והחשובים ביותר מבחינתו ובהם הפגיעה בביטחון ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים