שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ מטרפד את ההסדרה לפני השבעת ביידן
נתניהו לוחץ
רה"מ לחץ על קידום ההצעה, המכירה בחמישה ישובים ומנחה את המינהל האזרחי להסדיר עשרות נוספים בתקופה הקרובה • דיווח: מקורבו של גנץ הסכים בדיונים לאפשר את המהלך
תגיות:
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ להעלות לאישור מיידי בממשלה את הכשרתם של חמישה "מאחזים", ביניהם עשאהל ואביגיל – יממה לפני כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לתפקיד. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הודיע לקראת הישיבה כי "בישיבת הממשלה לא תעלה שום הצעה חסרת אחריות מדינית בתקופה כה רגישה".

ב'כאן חדשות' דווח כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר הסכים בדיונים שהתקיימו בימים האחרונים לאפשר את הכשרתם של הישובים הללו, הנמצאים במצב מתקדם מבחינת הסדרתם. בלשכת שר הביטחון טענו מנגד כי אין סיכום בנושא.

בלשכת ראש הממשלה ובמטה לביטחון לאומי לוחצים לאפשר את ההכשרה של הישובים הללו וטוענים לדחיפות בשל "שיקולים מדיניים". גורם נוסף טוען כי המהלך יעניק להם סמל יישוב, בדומה למהלך של הכשרת היישוב מבואות יריחו לפני הבחירות הקודמות.

ב'וואלה' דווח כי במשרד המשפטים ובמשרד החוץ הביעו התנגדות להצעת ההחלטה הן מסיבות מדיניות והן מסיבות משפטיות. בכירים במשרד המשפטים טוענים כי בשל העובדה שמדובר בממשלת מעבר אין הצדקה להעביר החלטה דרמטית כל כך, והזהירו מפני ההשלכות של מהלך כזה על ההחלטה בעניין החקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בכירים במשרד החוץ מתנגדים גם הם למהלך וטוענים כי מהלך חפוז כזה יום לפני השבעת ביידן ייתפס כמחטף ישראלי וכהתרסה כלפי הנשיא חדש. עם זאת עד כה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא הביע התנגדות למהלך. גורמים שמעורים בנושא אומרים כי מופעל על מנדלבליט "לחץ אדיר" מצד לשכת נתניהו לאשר את המהלך.

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר בתגובה כי "שר הבטחון גנץ יודע היטב שמדובר בהחלטה על רקע הומניטארי שתאפשר ל-20,00 תושבים ביטחון ותנאי חיים בסיסים. לכן הוא גם אישר כבר בשעות הבוקר את העלאת ההחלטה לממשלה. סיבוב הפרסה הנוכחי, שיזמו יועציו האסטרטגיים הוא צעד מסוכן, לא אחראי ורחוק מהבעת מנהיגות".

"בני גנץ – אתה תיקח אחריות אם הלילה ייכנס מחבל לאחד הישובים שאתה מסרב כעת לאפשר להם לקבל מרכיבי ביטחון? אתה תתייצב ותסביר למתיישבים למה משפחות צריכות לעבור שוב חורף קפוא ללא חימום וללא חשמל? תתעשת בבקשה. אל תשעה לעצת "יועצי אחיתופל" שמוכרים לך פנטזיות בתמורה לאימוץ עמדות השמאל הקיצוני".

"את ההחלטה על הסדרת הישובים שעל אדמות מדינה קיבל כבר ב2011 אהוד ברק – רק השמאל האולטרא קיצוני מתנגד לזה. עוד לא מאוחר, תאשר את החלטת הממשלה שתאפשר לנו לחיות – בדיוק כפי שאישרת לבדואים ולפלסטינים. אל תיזכר בהיסטוריה כמי שהפנה עורף לאחיו, רק כי הם יהודים. תזכור – ישראל לפני הכל, גם חישובים פוליטיים קטנים ומטופשים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים