שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ מנהל מגעים עם חולדאי ולפיד
בדרך לאיחוד?
יו"ר יש עתיד ממתין לתוצאות סקר פנימי שערך, בטרם יחליט אם לחבור פעם נוספת ליו"ר כחול לבן. לפיד מכחיש: "אין מו"מ עם גנץ"
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

למרות הפיצול הסוער בין יאיר לפיד ובני גנץ, מסתמן כי גוברים הסיכויים לאיחוד משותף של הרשימות יש עתיד וכחול לבן – כך דווח ב'חדשות 13'. על פי הדיווח, לפיד ממתין לתוצאות של סקר פנימי שערך בטרם יקבל את ההחלטה, על מנת להבין אם צירופו של גנץ עלול לפגוע בהצלחת המפלגה.

עם זאת, גנץ עומד על כך שחיבור כזה ייעשה רק כאיחוד בין הרשימות, למרות שלפיד היה מעדיף שחברי כחול לבן יצטרפו ליש עתיד. – ולא ייכנסו כרשימה מובחנת. עוד דווח כי גם מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי וגם יש עתיד היו מעדיפים חיבור עם כחול לבן – אבל בלי גנץ, שלפי סקרים פנימיים שנעשים בגוש המרכז-שמאל מסתמן כמבריח מציעים.

אחת ההצעות כולל אפשרות שגנץ יוותר על על תפקיד יושב הראש כחול לבן – בתמורה להבטחה לתפקיד שר. מטרת היוזמה היא למנוע בריחה של מצביעי שמאל שיראו בגנץ "סדין אדום" לאחר שישב בממשלת נתניהו. בתמורה לכך גנץ יקבל תפקיד שר בממשלה המתגבשת, בהנחה שאיחוד הרשימות יהיה חלק מהקואליציה.

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש מפלגת הישראלים רון חולדאי הודיע לבני גנץ כי אם יוותר על ראשות כחול לבן ישתפרו הסיכויים לאיחוד בין המפלגות. חולדאי העביר את המסר לגנץ בשיחות שקיימו בסוף השבוע. הצדדים שוקלים את האפשרות שגנץ יהיה מועמד לתפקיד מטעם איחוד המפלגות. הן בכחול לבן הן בישראלים מסרבים להגיב על הדברים.

לפיד הכחיש הערב בכנס וידאו מגעים עם גנץ ואמר כי "אין דבר כזה. אני לא יודע מאיפה הם הביאו את הדיווח הזה. אני פעם אחרונה שדיברתי עם בני גנץ היה במאי 2020 ביום שהתפרקה כחול לבן ומאז לא דיברנו וגם לא ראיתי סיבה. אני רוצה להזכיר למי שמדבר על חיבורים – הוא יושב עכשיו בממשלה של נתניהו ומי שיושב עכשיו בממשלה של נתניהו אי אפשר לסמוך עליו. אז אין שום משא ומתן ואני לא יודע מאיפה הדיווח הזה הגיע".

"אני עובד טוב עם גדעון", אמר יאיר לפיד כשנשאל בראיון ל'חדשות 12' האם ישב בממשלה עם גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה. "אני עשיתי עם גדעון שני מהלכים פוליטיים גדולים בשנים האחרונות. אחד זה הבחירה של רובי ריבלין (לנשיאות המדינה) והשני זה הפלת הממשלה. אלו שני דברים שהנדסנו ביחד, ולכן אנחנו יודעים לעבוד יחד".

בנוסף, הכריז לפיד למפלגתו לא תהיה בעיה לשבת עם הרשימה המשותפת אחרי הבחירות והוסיף: "אני זה שהוביל את המהלך שאמר 'אין שום בעיה להקים ממשלה בתמיכת המשותפת. יום אחד אולי יהיו לי יחסים טובים איתם כמו שיש לנתניהו. פומבית אמרתי שצריך להקים ממשלה בתמיכת המשותפת כבר בסיבוב השלישי – וחבל שלא הקמנו".

מ'הישראלים' נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים שהיריבים בלחץ, אבל הקמפיין שלנו רק בראשיתו, ובקרוב מאוד לא יהיה מקום לספק ש'הישראלים' היא בית פוליטי ערכי וחזק, שלא מתחפש ולא מתקפל, אשר יאחד ויוביל את גוש המרכז-שמאל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים