שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "מנסור עבאס לא מגביל אותנו, להפך"
"להפסיק עם השיסוי"
גנץ שלח איום לארגונים בעזה: "הם מכירים את היכולות שלנו, עם כל הכלים שלנו, אם ישחררו את הנצרה – אנחנו ניפול עליהם"
בני גנץ | צילום: MSC

שר הבטחון, בני גנץ, התראיין הבוקר לאולפן 'ווינט' והתייחס למספר נושאים העומדים על הפרק. גנץ התייחס למצב הבטחוני, לבניה בהתיישבות ועל הטענות של נתניהו "כי הממשלה לא יכולה לעצור את גל הטרור כי היא תלויה בתנועה האיסלאמית".

על אפשרות לפיגועים נוספים אמר גנץ: "כן זה יכול לקרות". עם זאת הוא טען כי כרגע מדובר במפגעים בודדים: "יש בוודאי רצון של אנשים בודדים לבצע פיגועים והיתכנות כזו יכולה לקרות, אך אין כרגע הצטרפות ציבורית או ארגונית. חמאס לא רוצה בהסלמה. אנחנו מניחים שיכולה להיות הסלמה, אבל התושבים בעזה – כולל חמאס והג'יהאד האיסלאמי פלסטיני – צריכים לבחור איזה סוג רמדאן הם רוצים".

גנץ שלח איום לארגונים בעזה: "הם רוצים פעילות בגדה. אם תהיה פעילות נגד מדינת ישראל מהרצועה, עזה תחווה את הכאב שאני מציע לה לחסוך אותו מעצמה. הם מכירים את היכולות שלנו, עם כל הכלים שלנו, אם ישחררו את הנצרה – אנחנו ניפול עליהם".

בפתח הריאיון התייחס גנץ לפרצות בגדר ביהודה ושומרון ואמר כי ישראל "בוחנת את הסוגייה, אך יש איומים רבים כבדים יותר. אנחנו רוצים לשפר את מכשול התפר". הוא נשאל גם על המתיחות הצפויה בחודש הרמדאן, שהחל אתמול והזהיר כי "הימים המשמעותיים של הרמדאן עוד לפנינו. אנחנו רוצים לאפשר מדיניות אזרחית מרחיבה ככל הניתן, ואנחנו עושים את זה בשילוב שיקולים ביטחוניים".

על טענת האופוזיציה והעומד בראשה בנימין נתניהו כי הממשלה לא יכולה לעצור את גל הטרור כי היא "תלויה בתנועה האיסלאמית", השיב גנץ: "המנהיגים הערבים לא מגבילים אותנו, להיפך. מנהיגי המפלגות הערביות יצאו נגד הפיגועים האלה. בואו נפסיק עם השיסוי הזה עם סיסמאות פוליטיות. אני לא מקבל את האמירה הזו. זה לא נכון, ואם הוא היה בעמדה עכשיו הוא לא היה עושה שום דבר שונה. אני מבקש להירגע זו איננה המציאות. אנחנו פועלים נכון ובאחריות בשיקול דעת לטובת כל אזרחי מדינת ישראל וכך נמשיך לעשות".

על הטענה לפיה הוא מעכב בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות ביו"ש: "אני מתכוון שיאושרו תכניות בניה גם לישראלים וגם לפלסטינים. תבדקו אותי לפי המעשים".

תגובת מועצת יש"ע לדברי שר הביטחון בני גנץ: "כפי ששר הביטחון מוליך שולל את ראש הממשלה ואת שרי הימין בממשלתו, כך הוא עשה זאת כעת בשידור חי כשאמר שהוא פועל למען ההתיישבות. בשנה החולפת, שר הביטחון גנץ כינס רק פעם אחת את מועצת התכנון העליונה, במקום ארבע פעמים בשנה כפי שהיה בממשלות הקודמות. גם יחידות הדיור המועטות שכביכול אושרו בישיבה הזו עדיין לא פורסמו".

"במקום מדיניות שהממשלה החליטה עליה לשמור על סטטוס קוו והמשך הבנייה, שר הביטחון החליט ליישם בפועל מדיניות פרטית המונעת ממניעים פוליטיים שרוצים לפגוע בהתיישבות. תושבי יהודה ושומרון הם לא כלי למיקוח פוליטי בידיו של שר הבטחון. נמשיך להיאבק עד שתבוטל ההקפאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים