שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ: "נבוא חשבון עם מי שיפגע בנו"
האיום האיראני
"אנו מתמודדים עם מגוון אתגרים, בראשם האיום האיראני שמרים את ראשו כל העת. איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם" אמר גנץ
תגיות: ,
בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

שר הבטחון בני גנץ נאם היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת דיון 40 החתימות: "שמעתי בעיקר מחדרי את חברי הכנסת שנאמו פה, ואני מבקש להזכיר שעוצמתה של ישראל אינה בנויה על אדם, אלא על מערכת ביטחונית חזקה, על הבריתות האסטרטגיות, על החוסן האזרחי, הלכידות הפנימית, וגם על בניין הכוח".

"הבוקר אישרנו בממשלה את תקציב המדינה, כולל חיזוק מרכיבי ביטחון שנשחקו במשך שנים. שלוש שנים בהן מערכת הביטחון ניהלה את עצמה בחוסר ודאות. שלוש שנים שבהן צרכים פוליטיים ואישיים פגעו בביטחון המדינה. כעת נקדם את מיגון הצפון, נביא לתקצוב היסטורי של רפורמה עבור נכי צה"ל, וניתן מענה לתוכניות מבצעיות קריטיות".

"אנו מתמודדים עם מגוון אתגרים, בראשם האיום האיראני שמרים את ראשו כל העת. איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל. אנחנו נפעל כדי להסיר כל איום שכזה".

"התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: במאי 2019 פגעה איראן בארבע ספינות בינלאומיות מול חופי פוג'ירה באמצעות מוקשים. ביוני היא תקפה מיכליות יפניות באותו האזור. ביולי כוחותיה פשטו על הספינה הבריטית Stena Impero וחטפו אותה. בינואר 2020 איראן השתלטה על מיכלית קוריאנית במפרץ הפרסי".

"בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית. כך קרה עם האונייה LORI בחודש מרץ, כך קרה בתקיפת הHyperion ray- באפריל, כך עם הספינה C.S.A.V TYNDALL לפני חודש".

"כטב"מים איראנים, שוגרו גם לעבר מתקני נפט בסעודיה מספר פעמים, ובראשם עומדת התקיפה הנרחבת עם עשרות כטב"מי נפץ וטילי שיוט על מתקני הנפט של חברת אַרָמְקוֹ".

"התקיפה האחרונה של המרסר סטריט שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה בהסלמה של איראן שמשגרת כלי טיס בלתי מאוישים בכוונה לפגוע ולהרוג אזרחים. אני מבקש להשתתף בצער בריטניה ורומניה על ההרג הנפשע של אזרחיהן".

"וזו בדיוק הסיבה שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למירוץ חימוש מסוכן, ומכוונת לפורר את היציבות במזרח התיכון לכדי מיליציות טרור שמחזיקות היום מאות כטב"מים – באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות".

"כולם תוצרת התעשייה האיראנית. כולם מאיימים על המרחב- ביבשה, באוויר ובים. זה איננו איום עתידי אלא סכנה מוחשית ומיידית. ישראל מחזיקה במגוון כלים ואפשרויות בכדי להגן על אזרחיה, ואנחנו נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו. אך מכובדיי, כדאי שתבינו כדאי שנבין כולנו, כדאי שיבין העלם".

"אני חוזר ברשותכם לעניין האיראני וקובע שזה לא עניין ישראלי בלבד, העולם כולו שרואה את תוצאות התוקפנות של איראן, חייב לפעול, וכל הסכם, ככל שיהיה כזה, עם איראן חייב להתייחס גם להסרת האיום שלה על המרחב, ופגיעתה בחפים מפשע ובכלכלה העולמית".

עוד מרחב שבו איראן פועלת הוא לבנון, שם בחסות המשבר, איראן מחמשת ומחזקת את חיזבאללה. בפגישתי עם שרת ההגנה של צרפת בשבוע שעבר, אמרתי לה שישראל נכונה לתת כל סיוע לעם הלבנוני, שנלקח בשבי בידי חיזבאללה, ושישראל תאפשר כל סיוע הומניטארי כולל משטחה ובלבד שהוא לא יאפשר את חיזוק היכולות הצבאיות של חיזבאללה".

"אנו פועלים בעזה וביהודה ושומרון ומרחיבים את כמות העובדים הפלסטינים בישראל, מחזקים את העצמאות האזרחית של הרשות הפלסטינית, ועובדים ביחד עם בעלי בריתנו ממצרים ומדינות נוספות גם כדי לייצב ולעצב את המצב בדרום. כל זאת לצד המשך המאמצים שלנו להשיב את הבנים שלנו הנמצאים בשבי החמאס".

"אדוני היו"ר חברי הכנסת ככל שאתם מקשיבים, כמי שעומד בראש מערכת הביטחון אני מבטיח, שנמשיך לבצר את ביטחונה ועליונותה הביטחונית של ישראל. לשמור על ייחודיותה, חוסנה ולכידותה הפנימית, שהיא חלק בלתי נפרד, מהביטחון הלאומי שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים