שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ שיבח את נתניהו ותקף על הסרטונים
בישיבת הסיעה
בעניין הבטחון אמר גנץ: "ממשיכים לפעול בשטח מול הטרור בעוצמה, בנחישות וללא פשרות. אני מבקש לחזק מכאן את כלל הכוחות שפועלים עכשיו בכלל הגזרות"
נתניהו וגנץ | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעה כחול לבן: "אתמול בדיוק לפני שנה, יצאנו לדרך למבצע החיסונים בישראל – מבצע ששינה את פני ההתמודדות עם נגיף הקורונה. מאז נכנסנו לשגרה, רוב מוחלט של הזמן המשק נשאר פתוח, והקו שהממשלה מובילה הוא קו ברור – בלי היסטריה, אבל כן עם היגיון בריא. היגיון שיאפשר לנו להישאר בריאים ולכלכלה לתפקד".

"ההיגיון הבריא הזה, אומר שכעת עם התפרצות האומיקרון, עלינו לנהוג באחריות, ולסגור את שער הכניסה לתקופה מוגבלת כדי לצמצם את ההידבקות ולהרוויח זמן שיאפשר לנו להרחיב את מבצע החיסונים".

"לצורך כך, מערכת הביטחון ופיקוד העורף ממשיכים את פעילותם ומסייעים באופן מלא, למשרד הבריאות בהרחבת החיסונים בבתי הספר, בפתיחת והפעלת מלוניות קורונה, ששתיים נוספות נפתחו אתמול לקליטת מבודדים, ובכלל המשימות המבצעיות ובהן גם קטיעה מהירה ויעילה של שרשראות ההדבקה".

"אני מבקש להביע תמיכה מלאה בפעולות המהירות שנקטה הממשלה לעצירת ההתפשטות. לצד זאת נדאג להמשיך ולקיים דיונים סדירים של קבינט הקורונה שיבחנו את האפקטיביות של הצעדים האלו, בהתאם לתוצאות שלהם. אנחנו מרימים עכשיו את האנברקס – אבל בקרוב, כך עלינו לזכור, נצטרך למצוא את הנתיב, ולהמשיך בנסיעה".

בדבריו שיבח גנץ את התנהלות ממשלת נתניהו: "את מבצע החיסונים הראשון הובילו ראש הממשלה הקודם נתניהו ושר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין, ואני מבקש להביע להם תודה גדולה על כך".

"דווקא בגלל שהבינו כבר אז את חשיבות החיסונים אני מצפה מהם ומכל חברי הכנסת באופוזיציה להיות אלו שיוצאים בקריאה ברורה ונחרצת לציבור לצאת להתחסן. אין דבר יותר חשוב מזה בימים אלו, זה מעל פוליטיקה ומעל קרבות קרדיט ואני קורא להם להצטרף למאמץ הזה".

"ולנושא אחר, אני מבקש להזכיר דווקא בימים אלו את חשיבותה של השמירה על הדמוקרטיה. את המאמצים לשמור עליה אנו עושים בכל חוק ובכל תקנה תוך שאנו מוודאים שהפגיעה בזכויות הפרט הן במינימום ההכרחי. כחול לבן עשתה זאת בכל שנות קיומה ותמשיך לעשות זאת ולשמור על מערכות הממשל, החוק והמשפט יציבות וחזקות".

לאחר ששיבח את התנהלות ממשלת נתניהו בעניין החיסונים, תקף גנץ את נתניהו: "לא נקבל הטפות מוסר מאנשים שאופן פעולתם היה אנטי דמוקרטי. מי שביקש להדיח את היועמ"ש, לעוות את חוקי היסוד, ולא מפסיק לתקוף את שומרי הסף – מבקש לכופף את האמת והדמוקרטיה הישראלית".

"לצערי, הסרטון שהתפרסם ורץ ברשתות אינו מייצג את המציאות החקיקתית ועלול להיות כלי לאויבינו לעשות בו שימוש ונזק גדול למדינת ישראל. את שמה של מדינת ישראל, ביטחונה, ומעמדה, לא הופכים לכלי שרת פוליטי".

"לפני סיום, הבוקר הופעתי בפני ועדת החוץ והביטחון וסקרתי בפניהם את האתגרים ואת התוכניות של מערכת הביטחון לשנים הקרובות. אבקש גם כאן לשבח את כוחות הביטחון על הפעולה המדויקת והמהירה לאיתור המחבלים שרצחו את יהודה דׅימֶנֽטֽמָן ז"ל, וזה המקום להשתתף בצער המשפחה".

"אנחנו ממשיכים לפעול בשטח מול הטרור בעוצמה, בנחישות וללא פשרות. אני מבקש לחזק מכאן את כלל הכוחות שפועלים עכשיו בכלל הגזרות ובכל מזג אוויר, המשיכו במשימתכם, ושימרו על עצמכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים