שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ תוקף: "אוחנה איבד את זה ונתניהו נכנע"
ממשלת בחירות
גנץ קורא לנתניהו להורות על חיסון האסירים המבוגרים בבתי הסוהר: "אי חיסון האסירים מעל גיל 60 על ידי אוחנה- מהלך לא חוקי שמסכן חיי אדם. פוליטיזציה של הקורונה"
בני גנץ | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

שר הביטחון ושר המשפטים בני גנץ, שיגר היום (שני) מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא דורש ממנו להורות לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לקיים את הנחיות משרד הבריאות והייעוץ המשפטי לממשלה, ולאפשר את חיסונם של האסירים המבוגרים.

במכתבו כותב גנץ, כי "חמור מאוד שהשר לביטחון פנים בוחר להתעלם מהנחיות משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, תוך פגיעה בבריאות הציבור. חמור אף יותר, כי השר לביטחון פנים מקבל החלטות פוליטיות המבקשות להחליף את בית המשפט שגזר על האסירים עונש, תוך שהוא מוכן לסכן חיי אדם. מדובר לא רק במהלך שאינו חוקי, אלא בהתנהלות שפוגעת במאבק הלאומי בקורונה. לכך מתלווה שימוש בשפה ביריונית, שאינה מכבדת את הממשלה".

גנץ כותב לראש הממשלה, כי "פוליטיזציה של המאבק בקורונה עלולה להביא להשלכות חמורות באמון הציבור וביכולתה של הממשלה להילחם בנגיף ולקבל החלטות ענייניות". בציוץ בטוויטר הוסיף גנץ כי "שר לביטחון פנים שאיבד את זה וראש ממשלה שנכנע ונותן לפארסה הזו להמשך. רק כך אפשר להסביר את ההחלטה לא לחסן אסירים מעל גיל 60. זה מהלך לא חוקי ונגוע בפוליטיזציה שמסכן חיי אדם. על נתניהו לעצור זאת באופן מיידי, ולאפשר לאסירים מבוגרים להתחסן".

אמיר אוחנה | צילום: גדעון שרון, לע"מ

לפני שבועות אחדים הנחה שר הביטחון אוחנה למנוע מאסירים ועצורים לקבל חיסון נגד קורונה, זאת בניגוד להנחייה של משרד הבריאות. במכתב ששלחה המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, היא קבעה שלאוחנה אין סמכות לתת הנחיה כזו: "אין כל בסיס משפטי להבחנה בינם ובין האוכלוסייה הכללית בכל הנוגע למתן שירותי בריאות". משרד הבריאות הקצה 1,600 מנות חיסון לאסירים.

אוחנה נימק את הנחייתו לשירות בתי הסוהר שלא לחסן את האסירים בכך "שמדובר במשאב לאומי מוגבל ובהתחשב בהתקדמות החיסונים בציבור הנורמטיבי הכללי". לכך השיבה המשנה ליועמ"ש כי "אנו סבורים שהחלטה זו ניתנה בחוסר סמכות – ולפיכך אינה יכולה לעמוד". במקביל, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו השיבו לפניית הסנגור הציבורי הארצי יואב ספיר בנושא חיסון האסירים, וכתב כי "יש לחסן אסירים מעל גיל 60. איננו מבינים מדוע הדבר עוד לא בוצע".

השר אוחנה השיב למכתבים וכתב כי "לאחרונה הנחיתי כי יש להשלים את חיסוני סגל שירות בתי הסוהר, שלהבדיל מהאסירים – נכנס ויוצא מבתי הסוהר ועל כן מידת הסיכון בקרבו גבוהה יותר, בטרם מתחילים בחיסוני אוכלוסיית האסירים. גם לאחר שיושלם המהלך של חיסוני הסגל, אבחן את חיסוני האסירים ביחס להתקדמות החיסונים בקרב אוכלוסיית אזרחי ישראל שאינם אסירים. תאמתי את עמדתי זו עם עמיתי הממונה על פרופסור גרוטו, שר הבריאות חה"כ יולי אדלשטיין. במכתבכם שבסימוכין, ובתפוצה מרובת נמענים, אתם משיגים על הנחיה זו ונותנים הנחיה המנוגדת לה".

במכתב, שממוען לגרוטו ומררי, הוסיף כי "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד יום 21.2.4 להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24, ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן. עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד הבט"פ מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם – החלטתי תעמוד בעינה. למותר לציין כי אהיה מוכן לגבות את עמדתי זו מול כל פורום שהוא, ציבורי או משפטי".

השר אוחנה תקף בראיון ל'כאן חדשות' את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "היועץ המשפטי לא יכול לפסול אותה. אז הוא אמר, מי הוא? הוא יועץ, אפשר לקבל את הצעתו ואפשר גם לא לקבל". אוחנה הוסיף: "ההנחייה שלי היא קודם כל לסיים את חיסוני הסגל ואז נדון בחיסוני האסירים. שמעתי שיש כמה פקידים ומשפטנים שיש להם בעיה עם זה. יש להם עד 4 בפברואר להגיש את הרשימה להיבחר לכנסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים