שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ תוקף את נתניהו: בוא נדאג לשלום בתוכנו
הדיון על השלום
בישיבת המליאה המיוחדת לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין קרא גנץ למדינות נוספות לחמם את היחסים עם ישראל • לנתניהו אמר: "בוא נדאג לשלום בתוכנו"
בני גנץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בישיבת מליאה מיוחדת שקיימה היום הכנסת לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין, קרא שר הביטחון בני גנץ למדינות ערביות נוספות לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל. "אני קורא למדינות נוספות באזור ברית המתונים ובראשן ערב הסעודית, לקדם את האינטרסים ולקדם את היחסים עם ישראל".

לדבריו, "הרחבת ברית המתונים מאפשרת מנוף של עוצמה צבאית, מדינית וכלכלית מאוחדת מול מי שמבקשים לפרוץ את הסכר שמחזיק את האזור על מי מנוחות. היא מגדילה את היכולת להגיע להישגים דיפלומטיים מול הקיצוניים ובראשם איראן".

גנץ הוסיף ואמר, כי "הסכמי אברהם יכולים להתרחב למדינות נוספות באזור, אך לא פחות חשוב מכך, עליהם לחלחל גם לשכנינו הקרובים – הפלסטינים. לצערי, ההנהגה הפלסטינית כולה לא השכילה להבין שהגיעה העת לאפסן את התירוצים, לחזור לשולחן המשא ומתן והתיאום הביטחוני והאזרחי, ולעבוד ביחד על מציאת פתרונות. לזנוח אשליות מדיניות ולפעול ליצירת מציאות טובה יותר לשני העמים".

בהמשך דבריו, קרא גנץ ליו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, להגיע להסדר מדיני עם ישראל. "אם לא עבורכם עשו זאת עבור ילדיכם", אמר. "גם אם לכם קל יותר להתבצר בעבר של איבה – להם דור העתיד מגיע עתיד של שלום ורווחה. הם מסתכלים החוצה ורואים היטב את העולם".

"יש מגוון אופציות על השולחן, ובהובלת ארצות הברית, ביחד עם סיוע ממדינות האזור- אפשר לשנות את המציאות", אמר גנץ בפנייתו לראשי הרשות הפלסטינית. "פשוט צריך להבין שאין אפשרות אחרת, אלא צריך לחיות זה לצד זה, ואם צריך אז אפשר, ואם אפשר זה הופך לחובה מוסרית ולאומית".

לסיום פנה גנץ לראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו מדברים פה גבוהה-גבוהה על השלום עם מדינות באזורינו, הגיעה העת שנדבר גם על שלום בתוכנו. אני חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו".

גנץ המשיך וקרא לנתניהו לאשר את התקציב: "שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיכווין אותך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים