שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני בדרך לתפקיד יו"ר ועדת הכספים הזמנית
זוהר התקפל
בלית ברירה, יו"ר הוועדה ח"כ זוהר יעלה לאישורה הצעה של גוש שמאל, שכוללת מינוי סגני יו"ר הכנסת • אורנה ברביבאי מיש עתיד תעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון הזמנית
משה גפני | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לאחר שבשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את הצעת "גוש השינוי" להרכב הוועדה המסדרת, מחר (שני) עתיד יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר, לכנס את הוועדה להקמת ועדות הכנסת ולמינוי יו"ר הכנסת. בליכוד ניסו להיאבק בשורת המינויים, אך נראה כי בתום שבוע של משא ומתן נרחב – ידו של גוש המאל תהיה על העליונה.

מטעמו של זוהר נמסר כי "מחר 26.4 בשעה 11:30 תתכנס הועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר כדי להביא הצעה להקמת הועדות הזמניות ולמינוי סגני יו״ר שיאיישו את הנשיאות. על פי ההצעה ימונו ליו"ר הכנסת 4 סגנים, 1 לליכוד ו-3 לגוש השינוי".

"כמו כן, יוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת כספים לפי מפתח של 17 חברים בהתאם לחוק. בראשות ועדת הכספים הזמנית יעמוד ח"כ משה גפני מיהדות התורה ובראשות ועדת חוץ וביטחון הזמנית תעמוד ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד".

בהודעה מטעמו של זוהר הוסיפו כי "ההצעה שתעלה צפויה להיות מקובלת על כל סיעות הבית שכן מדובר בהצעת גוש השינוי מהשבוע שעבר".

מאוחר יותר נמסר מטעם הדוברות הרשמית של הוועדה כי "הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) תתכנס מחר יום ב' י"ד באייר תשפ"א 26 באפריל בשעה 11:30 באולם ועדת הכנסת. הוועדה תדון בהצעת יו"ר הוועדה להקים ועדות זמניות, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת כספים. בנוסף, הוועדה תדון בהצעה לבחור סגנים ליו"ר הכנסת".

"עפ"י ההצעה, תוקם ועדה זמנית לענייני כספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הוועדה תמנה 17 חברי כנסת. כ"כ, תוקם ועדה זמנית לענייני חוץ וביטחון בראשות ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) הוועדה תמנה 17 חברי כנסת. בנוסף, הוועדה תדון בבחירת ארבעה סגנים ליו"ר הכנסת".

ההרכב המסתמן נקבע בין היתר בשל סירוב המפלגות הערביות, ובראשן אחמד טיבי שהוביל את ההתנגדות להחליף את גפני, שמכהן כבר שנים רבות בתפקיד במקום להעביר את הוועדה למפלגה אחרת בגוש. גם בסיבובים קודמים הודיעו חלק מנציגי הרשימה המשותפת כי לא יאפשרו את החלפתו של גפני בוועדה, ובשיחות שהתקיימו בשבוע שעבר העבירו נציגי המשותפת את המסר לפיו גפני צריך להישאר בוועדה מבחינתם.

לפני כשבוע נעל זוהר את הישיבה על הוועדות הזמניות בלי שהתקבלה החלטה. לאחר תבוסת הליכוד בהצבעה במליאת הכנסת, העלה זוהר להצבעה הצעה בניגוד לדרישת מפלגות הגוש הנגדי לראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זו נפלה ברוב קולות – וזוהר העדיף לדחות את המינויים על פני ההצעה החלופית.

בדיון הוועדה, אמר זוהר לנציגי המפלגות שמבקשות להחליף את ראש הממשלה כי בליכוד "מבינים ומפנימים שאנחנו בדרך לאופוזיציה, שם יו"ר האופוזיציה הוא בנימין נתניהו. אתם חושבים שהליכוד לא ידע מה זה להיות באופוזיציה? אתם רוצים שאזכיר לכם את ימי בגין עד שחזרנו לשלטון? אני שש שנים מכהן כח"כ, את כל השנים ביליתי בקואליציה, הייתי במוקדי השפעה. לא יהיה לכם קל איתי כשנהיה באופוזיציה. אם צריך, נלך בכבוד ובראש מורם לשם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים