שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני ביטל פגישה עם לפיד – מגעים לתמיכה מבחוץ
סוער ביהדות התורה
ממשלת שמד: הסכמות לפיד ובנט על ענייני דת ומדינה • ליברמן דורש: לא לאפשר לחרדים להצטרף למשך שנה וחצי • דיווח: גפני בוחן הימנעות לטובת ממשלת בנט-לפיד
משה גפני | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, ביטל את הפגישה שתוכננה להתקיים ביום שני הקרוב עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. ב'וואלה' דווח כי הפגישה בוטלה בעקבות לחץ פנים חרדי, והפרשנות שניתנה לפגישה לפיה הוא פועל לכך שמפלגתו תימנע בהצבעה על הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד בתמורה להתחייבות על שמירה בנושאי סטטוס קוו ותקציבים לישיבות. בלשכת גפני מסרו כי הפגישה נדחתה למועד אחר מסיבה טכנית בלבד.

ב'ווינט' נחשף הערב כי בדגל התורה יש מי ששוקלים להימנע בהצבעה על ממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד – ובכך לאפשר את הקמתה. בתמורה לכך, תדרוש הסיעה שהאגף הימני בממשלה כזו יתחייב לשמור על הסטטוס-קוו ביחסי דת ומדינה וימנע פגיעה בתקציבי הישיבות וברווחת המגזר החרדי. עם זאת, באגודת ישראל מתנגדים בחריפות למהלך ויפעלו להכשלתו.

על פי הדיווח של קובי נחשוני, בבית מרן שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי ובסביבת יו"ר יהדות התורה משה גפני בוחנים ברצינות את ההימנעות בהצבעה – ואף פועלים בצעדים מעשיים לקדמה. בימים האחרונים מתקיים ערוץ ישיר בעניין בין נציגים מיהדות התורה לבנט, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער וחברת הכנסת איילת שקד.

גפני מכחיש בתוקף כי הוא שוקל את העניין, ובתגובה מסר כי "לא היו דברים מעולם". אחד המעורבים במגעים בין הצדדים הודה כי אכן "יש כאן התלבטות אמיתית", והסביר: "ברור שלא נקבל בממשלה כזו את מה שנתניהו היה נותן, ולכן וזו רק עדיפות שנייה. אבל, צריך לזכור שבנט וסער לא באמת גרועים ממנו. לכן, אם ננעלת סופית הדלת לממשלת ימין בראשות נתניהו והמשחק נפתח מחדש – צריך להחזיק איזשהו ערוץ פתוח מולם".

הגורם עדכן כי "כרגע מנסים לראות אם יש היענות ואם אפשר להגיע להסכם טוב – ואז יוחלט אם הולכים לכיוון הזה". לדבריו, "ההבנה היא שממשלת אחדות שכזו לא תחזיק מעמד זמן רב, ולכן יש חשיבות לשמור על יחסים טובים עם בנט וסער לקראת חזרתם לגוש הימין בעידן שאחרי נתניהו".

גורם ביהדות התורה אמר בתגובה לדיווח כי "זה טירוף מוחלט. אין שום סיבה הגיונית לכך שאנחנו נהיה אלה שמפרקים את גוש הימין ומאפשרים קואליציה של לפיד, ליברמן וניצן הורוביץ. במקרה כזה גם נסנדל את עצמנו באופן שלא נוכל אחר כך לתפקד כאופוזיציה לוחמנית כפי שמצופה מאיתנו".

בתוך כך, בחדשות 12 דווח על הסכמות בין בנט לפיד וליברמן, לפיהן ענייני דת ומדינה ינוהלו על פי רבני צהר. מה הממשלה מתכוונת לעשות: לקבל את פשרת ניסים – רבני ערים יוכלו לגייר, הפרטת הכשרות, מינוי רבנים ראשיים חדשים.

ב'חדשות 13' דווח כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציב בפני ראשי "גוש השינוי" תנאי לפיו המפלגות החרדיות לא יצטרפו לממשלה שתוקם במשך שנה וחצי. ראש הגוש מנסים לשכנע את ליברמן לוותר על דרישתו, וטוענים כי אין בכך צורך. זאת, משום שהמפלגות החרדיות ממילא לא ירצו להיכנס בהתחלה לממשלה, בשל חוקים שעשויה הקואליציה לחוקק, למשל חוקי הגיור והגיוס.

במקביל, הערב נפגש פעם נוספת לפיד עם שר הביטחון בני גנץ. בהודעה שפרסמו השניים נמסר כי הפגישה נועדה "להמשיך את הניסיונות להרכבת ממשלת אחדות ישראלית, שתסיים את שלטון נתניהו ותביא לשיקום מדינת ישראל". על פי מעורבים במגעים, התקיימה הפגישה על רקע מחלוקת בנושא תיק הביטחון בממשלת בנט-לפיד הפוטנציאלית, בין גנץ ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הבעיה המרכזית של מדינת ישראל כרגע היא שביבי לא יודע להפסיד בכבוד. מה שהכי מפריע לו הוא שהימין ניצח אבל שביבי הפסיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים