שיתוף
תגובות
כללי » גפני יודח מראשות ועדת הכספים הזמנית
הומלץ במסדרת
מהומה בוועדה המסדרת: חמישה ח"כים הוצאו מהדיון • סילמן סירבה לאפשר העלאת הצעות בוועדה המסדרת, באופוזיציה תקפו: "חבורה של אפסים"
יו"ר וועדת הכספים משה גפני | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ברוב של 17 תומכים מול 13 מתנגדים, ובכפוף להצבעה חוזרת, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן החליטה להמליץ לחברי הוועדה הזמנית לענייני כספים לבחור לתפקיד יו"ר הוועדה בח"כ אלכס קושניר במקום ח"כ משה גפני.

דיון סוער התרחש בוועדה המסדרת בכנסת, במהלכו הוצאו חמישה חברי כנסת מהאופוזיציה. יושבת ראש הוועדה, עידית סילמן מימינה, סירבה להיענות לבקשתם של חברי כנסת מיהדות התורה להעלות הצעה לסדר והם זעמו על כך ואמרו כי מדובר בביטול נוהג המקובל בכנסת שנים רבות.

לאחר מכן ח"כ בועז טופורובסקי, שהחליף את סילמן, הוציא מהאולם את חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס, קטי שטרית, גלית דיסטל-אטבריאן ואורית סטרוק, שהפריעו בדיון. חברי הווועדה התכנסו לדיון על מועד הצהרת האמונים של הנשיא הנכנס יצחק הרצוג.

בעקבות ההחלטה של סילמן שלא לאפשר העלאת הצעות לסדר היום, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ביקש את התערבות היועצת המשפטית של הוועדה. "שהיועצת המשפטית תחווה דעה אם אפשר לא לאפשר הצעות לסדר". ח"כ אשר הצטרף: "הבית הזה בנוי על מנהגים וכבוד, לא רק על תקנון. הצעות לסדר זה הנוהג המקובל".

ח"כ כץ הוסיף: "אתם משביתים את הכנסת. יש לכם רוב, ממה אתם מפחדים? אתם פוגעים בצורה אנושה בעבודת הכנסת. לא רק הגבלתם את החוקים, העברתם פה נורבגי משודרג ובגלל שאין לכם ח"כים אתם מצמצמים את הוועדות. אתם חבורה של פחדנים".

ח"כ אשר תקף את ההתנהלות הכוחנית של הקואליציה בוועדה המסדרת: "ניהלתי את ועדת החוקה בשנה פוליטית קשה, מאות דיונים ועשרות חוקים, חברי האופוזיציה לא היו פראיירים ועשו הרבה בלאגן, רק פעם אחת הוצאתי חבר כנסת מהדיון והחזרתי אותו אחרי 4 דקות. תפנימו: אנחנו אופוזיציה, אם לא הבנתם את זה היום – תבינו את זה עוד יומיים".

אשר הוסיף כי "זה חסר תקדים שמחליפים יושב ראש ועדה של וועדה זמנית כשבימים הקרובים יוקמו הועדות הקבועות. מה הבהילות להחליף יושב ראש של ועדת הכספים שגם בשבועיים האחרונים שהוא ידע שהם סוף קדנציה, הגיע לפה יום יום כדי להעביר חוקים, לא לחרדים ולא לימנים, להעביר חוקים חברתיים על הפיצויים לבעלי עסקים, אתם הייתם בדיונים האלו, קצת כבוד לאדם שניהל את הדברים ביושר, נכון הוא חרדי, לכן לא מגיע לא כבוד?!"

אתם קואליציה, הגעתם לשלטון, הכל בסדר, אני אגב די נהנה להיות בטריבונה באופוזיציה, מי שלא יודע להיות באופוזיציה לא ידע בחיים להיות קואליציה, אבל אני רוצה רק דבר אחד, קצת אינטגריטי, קצת כבוד, יושב ראש הכנסת שלכם יגיד לכם האם כשהוא היה מרכז האופוזיציה משה גפני היה יושב ראש ראוי או לא, האם הוא דאג לכולם או לא. בגלל שהוא חרדי חייבים להדיח אותו?!

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי "עושה רושם שזאב אלקין מתכנן למחוק את הקיום שלנו באופוזיציה". עוד אמר כי "כנראה נקבל 2-3 ועדות, זה חסר תקדים- אבל אף אחד לא מדבר כי עושים את זה לימין, היועמ"שים והתקשורת שותקים, מגבים את ההחלטות הרדיקליות האלה. הכל נעשה ברמיה, בשקר של הציבור כי אין ציבור".

ח"כ זוהר הוסיף כי "בנט וסער נטולי ציבור אם מחר נערכות בחירות הם לא עוברים את אחוז החסימה". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ זוהר הודיע להנהלת הקואליציה בועדה המסדרת כי לא יתקיימו קיזוזים. "אני מודיע לכם, קיזוזים לא תקבלו עד סוף הקדנציה", אם תתנהגו בחוסר כבוד גם אנחנו ננהג בחוסר כבוד. הציבור לא ישכח לכם את ההתנהלות הזו", הוסיף ח"כ זוהר.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "כמו במשל יותם, זוהי ממשלת האטד. ממשלה שבראשה עומד אדם ומפלגה, ללא שורשים וללא מנדט מהעם. מבחינתם, לחנוק את האופוזיציה, לסתום פיות ולמכור את כל הערכים שפעם האמינו בהם: "תצא אש מן האטד ותאכל את ארזי הלבנון". אבל לא בקלות עוקרים ארז מהלבנון… הרבה יותר פשוט לעקור את האטד".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "‏מה שקורה פה זאת שערורייה. לאחר שמנעו מחברי כנסת לחוקק חוקים, מוצאים עצמם חברי האופוזיציה בחוץ, בזה אחר זה בדיון בועדה המסדרת. מי שקרא ללוקשנקו הדיקטטור האחרון, שיחשוב שוב".

יו״ר סיעת יש עתיד ומ״מ יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי: "חברי האופוזיציה ממשיכים בהרגלם לבזות דיונים. אחר הצגת הצעקות בדיון השבעת הממשלה בכנסת, הם המשיכו היום את משחק הצעקות שלהם גם בדיוני הוועדה המסדרת לקביעת מועד להצהרת נשיא המדינה הנכנס, הרצוג, בפני הכנסת. נאלצתי להרחיק מהדיון חברי כנסת מתפרעים. מי שלא מסוגל לנהל דיון מכובד שמכבד את הכנסת, לא ראוי להיות חלק מהדיון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים