שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גפני: "מתווה העלאת גיל הפרישה – פשע"
בכינוס ב-ZOOM
הערב התקיים כינוס חירום בהשתתפות חכי"ם ואישי ציבור שונים נגד מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים והכנסתו בחוק ההסדרים, ח"כ גפני תקף: "זה פשע, איאבק בזה"
משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הערב נערך כנס חירום דיגיטלי (ב-ZOOM) נגד מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים והפגיעה בנשים מוחלשות, אותו ארגנו חברות הכנסת: יו״ר סיעת מרצ מיכל רוזין, יו״ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי מ'יש עתיד' ונעמה לזימי מ'העבודה'.

בכנס השתתפו חברי וחברות כנסת בהווה ובעבר, ארגוני נשים ונשות ציבור מובילות, ביניהם: השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, יו"ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, ח"כ משה גפני, ח"כ מוסי רז, שלי יחימוביץ, יו"ר 'ויצו ישראל' אורה כורזים ופרופ' יובל אלבשן.

ח״כ ויו״ר סיעת 'מרצ' מיכל רוזין, פתחה את הכנס בדברים: ״ל'מרצ' יש קווים אדומים: רפורמת החקלאות, רגולציה וגיל הפרישה. משרד האוצר מנסה להכשיל את הממשלה ויוזם מהלכים שעבור חלק מהסיעות, ועבור 'מרצ' בפרט, הן קו אדום. אנו דורשים שהמתווים הללו ישופרו, אחרת שר האוצר, במו ידיו, יכשיל את ממשלת השינוי. אם המתווה יישאר פוגעני והרסני כפי שהוא, לא נוכל להצביע בעד חוק ההסדרים״.

ח"כ נעמה לזימי: "העלאת גיל הפרישה לנשים כפי שהיא מופיעה בחוק ההסדרים כיום, מסכנת אלפי נשים בשכר נמוך ובעוני. דרשנו ממשרד האוצר לתת מענה לפערים החברתיים שיווצרו בחוק דרמטי שכזה. אלו דרישות טריוויאליות, שלא נמצאות בחוק הנוכחי, אך מבחינתי הן מחייבות באופן חד משמעי. רפורמה כזו לא יכולה לעבור ללא הרחבה משמעותית של מענים ותקציבים לנשים שכה זקוקות לכך. לא ניתן להצביע על החוק הקיים כפי שהוא, לא נפקיר נשים מבוגרות מאחור."

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "לפורשי צה"ל שפורשים בממוצע בגיל 46 עם משכורת של 17 אלף שקל האוצר מצא את המשאבים. לנשים שמשתכרות 6,000 שקלים בחודש לא מצאו מתווה שלא יפגע להם בפנסיה. מדובר בפגיעה דרמטית בקצבת הזקנה ולדון אותן לעוני. הפער בין מתווה הפרישה לפורשי צה"ל לבין נשים לא יכול להתקיים. חייבים לספק רשת ביטחון לאותן נשים מוחלשות עוד השבוע, לפני ההצבעה על התקציב בכנסת".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אפרת רייטן: "ממשלה שנקראת ממשלת שינוי לא יכולה לנהוג באותה צורה כמו שהתנהגו ממשלות קודמות. אי אפשר לשבת בצד ולתת לגברים במשרד האוצר להוביל רפורמה שתפגע בעתידנו. על רקע היחלשות הכנסת בשנים האחרונות, זה דווקא הזמן שלנו להרים את קולנו ולמלא את תפקידנו ולא להיגרר תחת החלטות חפוזות".

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן: "צריך להוציא את הנושא הזה מחוק ההסדרים. יש פה ניסיון ממשלתי לבצע מחטף בנושא כל כך חשוב ועקרוני לחברה הישראלית. זה קיעקוע של כנסת ישראל. יש לנו הגברים אינטרס שנשותינו יזכו ליחס שוויוני. הנושא הזה לא נתון למו"מ קואליציוני. ככה לא בונים חומה לנשים בישראל".

יו"ר 'יהדות התורה' – ח"כ משה גפני, אמר: "במתווה של משרד האוצר נשים רבות תרעבנה ללחם. משרד האוצר מנצל את זה שהממשלה חדשה עם חברי כנסת חדשים רבים כדי להעביר את זה. העלאת גיל הפרישה צריכה להיעשות בזהירות ובתכנון מדויק. אסור לזה להיות בחוק ההסדרים. הולכים צעד גדול קדימה שהוא צעד גדול אחורה לנשים רבות, שהתפקיד שלנו הוא לדאוג להם. זו פשיעה חמורה נגד נשים מוחלשות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים