שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גרמניה: בלוק הושלך לעבר בית כנסת וגרם לנזק
חשד לאירוע אנטישמי
אדם תועד משליך בלוק לעבר בית כנסת, אל תוך משרדו של הרב הראשי בעיר אסן • הרב שחזר: "לפתע שמעתי פיצוץ גדול, ראיתי שכל החלון מנופץ" • המשטרה פתחה בחקירה
תיעוד זריקת הבלוק | צילום: מתוך מצלמות האבטחה

בעיר אסן שבגרמניה התרחש אירוע מטריד כשהושלך ביום שישי בערב בלוק גדול על ידי תושב מקומי לתוך בית הכנסת הגדול בעיר. האירוע תועד במצלמות האבטחה: האיש נראה עוקב ומפטרל באזור – ומשליך את האבן הגדולה לעבר חלון משרדו של הרב הראשי בעיר. האירוע מדיר את שנתם של חברי הקהילה מחשש מהאנטישמיות הגואה.

על פי הדיווחים החשוד תועד במצלמות האבטחה כשהוא מסתובב באזור במשך דקות ארוכות ומחפש אחר 'מטרות' בתוך המבנה. הבלוק כאמור פגע בחלון משרדו של הרב שמואל אהרונוב, רבה הראשי של העיר ושליח חב"ד המקומי, וניפץ את השמשה של החלון.

הרב אהרונוב סיפר: "זה היה ביום שישי בצהריים, ישבתי בחדר האחורי של בית הכנסת ולפתע שמעתי פיצוץ גדול. תחילה חשבתי שזה מגיע מהרחוב וכשניגשתי לחלון ראיתי שכל החלון מנופץ.  מיד ניגשתי למאבטחים הניצבים במקום דרך קבע, שבדקו במצלמות האבטחה וראו שהיה זה אדם לא מזוהה, עוטה מסכה על פניו, שהגיע עם בלוק גדול וזרק בחוזקה לעבר בית הכנסת".

לדבריו "לולא החלונות שהם ממוגני ירי היה מתרחש אסון גדול. כמובן שכל זה דווח למשטרה המקומית שבאו ובדקו את מצלמות האבטחה. להפתעת המאבטחים, תוך כדי הבדיקה הם גילו שבשבת שעברה בשעת התפילה היה מקרה דומה כשהגיע אדם בלתי מזוהה והטיח בלוק גדול לעבר חלון בית הכנסת מהצד השני. במקרה הראשון החלון לא התנפץ ולכן לא גילו את זה עד אתמול".

"כמובן שכל חברי הקהילה, השקטה בדרך כלל, מזועזעים כולם לנוכח גילויי האנטישמיות שהתגלו ומצפים שהרשויות יחקרו וימצאו את מי שעומד מאחורי המקרה וישיבו את השקט והבטחון לחברי הקהילה. הידיעה שמבצעי המקרה מסתובבים חופשי מטרידה מאוד”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים